Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:
AndrÈ, de bougies zijn nat van de benzine, hij verzuipt naar mijn idee gewoon.( geeft af entoe een "knal"in de uitlaat).
Henk, ik vind het heel leuk van je dat je dit aanbied maar van Dirkshorn naar Zwartsluis doe je ook niet even tussendoor, misschien is opsturen een optie of de mijne ergens laten doormeten (volgens de dealer kon hij dat zelf niet).
tot horens RenÈ.
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:
Dag RenÈ,
Nu je de simpele zaken hebt nagekeken, gaat het tijd worden om nog enkele andere dingen te proberen.
Natte bougies betekent dat er een niet ontbrandbaar gasmengsel in de verbrandingskamers aanwezig is.
Dit hebt je al gecontroleerd door met goede onderdelen te vergelijken.
Knallen in de uitlaat als deze warm is komt o.a. door een weigerachtige ontsteking, werkt niet od heel af en toe.
Dit zou kunnen betekenen dat de hallsensor nukken vertoont.
Misschien kan je deze vergelijken bij jou zeer bereidwillige motorgarage.
De haalsensor kan je vindenachter het Al deksel aan de voorzijde van het motorblok.
Probeer het eens, dan horren wij het wel van je.
Groetjes,
Marco
Marco, Je hebt het over een warme uitlaat,misschien ben ik wat onduidelijk geweest in mijn eerste verhaal maar die is niet meer warm geweest sinds dat ik thuis kwam en hem niet meer aan de praat kreeg en tijdens het starten na weer wat acties toch af en toe een knal gaf en soms 2 sec liep (stationair). En wat de ontsteking betreft alle vier de bougies trekken een "sterke"vonk van wel 2 cm. Kan het dan toch de ontsteking of de hall censor zijn?
RenÈ.
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:
Dag RenÈ,
Het lijkt wel onwaarschijnlijk na wat je nu zegt.
Als bij een automotor (het zelfde systeem als onze motor) de ontsteking radicaal van tijd is, dan krijg je het zelfde als wat jij nu vertelt.
Als een motor "verzopen" is dan wil hij niet meer. Om de motor toch weer in het gareel te krijgen moet alle benzine uit de motor verdwenen zijn. Dit kan je met perslucht door de bougiegaten te blazen onder een lage druk, je kunt anders bij een geopende inlaatklep de luchtmeter beschadigen.
Ook kan je bij verwijderde bougies de motor een langere tijd laten staan.
De bougies kan je goed schoon krijgen door deze met een tang voorzichtig boven het gas te houden, uitkijken dat de elektroden niet te warm worden, dan kan het porselein breken.
Ook heb ik wel eens meegemakt dat iemand zelf monteur probeerde te spelen en de distributie verkeerd had gemonteerd, met hetzelfde effect als de kleppen niet tegen de zuigers komen.
Krommen kleppen hoor je met het starten, 3 cilinders wel en 1 cilinder geen compressie, dan neemt de motor een klein toerental sprongetje.
Divide et impera
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Goeiedag,
Is het niet zo dat in die zogenaamde luchtmasameter (?) ook een temperatuurvoeler zit?
Als die nou eens niet meer goed werkt, krijg je dan misschien ook die problemen die jij nu hebt....
Is de complete doorgang van de intake van het luchtfilter tot aan de gaskleppen aantoe vrij??
Ik noem maar wat simpele dingen op, maar zo te zien heb je het meeste al gecontroleerd.
Succes er mee!
Reactie van bezoeker 'HenkAkse', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Rene
In Almere zit Aart Veerman.
Is dichterbij en heeft ook alles voor de K100
036 - 5350246 06 - 25418595
Reactie van bezoeker 'HenkAkse', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Rene
In Almere zit Aart Veerman.
Is dichterbij en heeft ook alles voor de K100
036 - 5350246 06 - 25418595
Heren, Ik heb de cilinders voorzichtig met lucht geblazen de bougies verwarmd/schoongemaakt. Gestart en ..... er komt geluid uit, dat was niet lekker, je wil niet weten hoe dat klonk. Ik moest half gas houden om hem aan de praat te houden stationair viel hij dus weer uit. Achteraf heeft de motor op 1 cilinder gelopen!! (dat was nr.1, gecontroleerd door aan de uitlaatbochten te voelen) ik ga nog proberen om de Hall censor en de inspuitregeleenheid te (laten) controleren.
RenÈ.
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:
RenÈ
Heb je de compressie al gemeten ik begin toch richting koppakking te denken.