01-11-2005, 09:25 PM
Reactie van bezoeker 'Ren', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo BMW
Hallo BMW
Niet meer starten BMW K100 uit 85
|
01-11-2005, 09:25 PM
Reactie van bezoeker 'Ren', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo BMW
01-11-2005, 11:29 PM
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Dag RenÈ, Bij de K100 serie uit 1985 is nog een vacuum sensor gemonteerd, die een brandstof besparende invloed zou hebben. Omdat dez zoals later bleek practisch geen invloed op het gemiddelde verbruik gaf maar wel een storingsbron betekende, heef men deze later gewoon achterwege gelaten. Zonder enig naadeel kan deze sensor worden uitgeschkeld door de draden te verwijderen en goed af te isoleren en de vacuum aansluiting te verwijderen. De sensor bevindt zich boven de eerste cilinder, naar het midden van het motorblok, dus vooraan. De vacuum aansluiting is aangesloten op de inlaat van de eerste cilinder met een extra messing buisje. Je kunt eenzelfde dopje gebruiken om het buisje af te sluiten zoals wordt gebruikt bij de synchronisatie aansluitingen van het gaskleppenhuis. Als je dit doet, heb je 1 vervelende storingsbron geÎlimineerd. Eerder heeft iemand een probleem gehad met de temperatuursensor die een niet voorspelbare karakteristiek bleek te hebben. Vervanging heeft tot mijn verbazing, nooit verwacht, een heel groot probleem opgelost, vaak afslaan en niet meer starten. Kijk hiervoor op de website van Bert Meijerink: http://www26.brinkster.com/bertmeijerink/ Groetjes, Marco
01-12-2005, 12:00 AM
Reactie van bezoeker 'a.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:
hoi rene, en marco. ik heb ook zoiets gehad,weet je nog marco ??ik geef gas en hij slaat af maar nu loopt hij weer als een naaimachientje .de oorzaak zat um in dat ding wat in het lucht filter zit. de monteur heeft dat helemaal schoon gespoten met cabarateur reiniger. hopende je hier mee geholpen te hebben. groetjes adri k 75 rt b-j 1989 kilometer stand 155.000.
01-12-2005, 12:05 AM
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:hoi rene, en marco. Dag Adri, Natuurlijk weet ik deze interessante onderwerpen zeer goed. Ter verduidelijking, wat jij bedoelt is de luchttemperatuur sensor, deze werkt ook samen met de watertemperatuursensor. Fijn dat je weer probleemloos kan rijden en genieten van je BMW, Groetjes, Marco K100RT 200.000 Km
01-13-2005, 04:18 PM
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:
Marco en Adri, allereerst bedankt voor de reactie. Ik zag dat de stekker op de vacuumcensor al verwijderd was alleen het vacuumslangetje zat er nog (ga ik weghalen en afdoppen) de luchttemperatuurmeter schoonmaken ga ik ook doen en wat getreft de watertemperatuurmeter ik heb het verhaal inmiddels gelezen en lijkt sterk op mijn probleem maar is toch niet helemaal hetzelfde.Maar je weet het nooit! zo duur zijn die toch niet? vr. gr. RenÈ.
01-14-2005, 02:30 AM
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:zo duur zijn die toch niet? 35 euri ongeveer.....
01-18-2005, 06:32 PM
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:
Geacht forum, ik ben in contact getreden met een BMWdealer over de koelwatertemperatuurmeter, deze stelde voor om de oude mee te nemen, door te meten en te vergelijken met een nieuwe. Het resultaat was dat ze alle twee ongeveer dezelfde ohms aangaven en na verwarmen met een aanstekers evenhard in ohms terug liepen, dus dat is het ook niet. Ik kreeg nog van de monteur een andere "gebruikte" luchthoeveelheidsmeter mee om te proberen maar de motor gaf nog geen pukkel. Het begint nu niet zo leuk meer te worden ik denk dat er niets anders op zit om hem door te laten meten!!! of het er nog iemand een sugestie? vr. gr. RenÈ.
01-18-2005, 07:41 PM
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi RenÈ Als je de bougies bekijkt zijn deze dan nat van olie of benzine. Zijn alle bougies nat? Als ik je prboleem lees vermoed ik toch injektor problemen of de aansturing,meet ook de compressie want een lekke koppakking komt ook wel eens voor. En verder het gebruikelijke voor een K, alle elektrische verbindingen controleren. scs
01-18-2005, 09:43 PM
Reactie van bezoeker 'HenkAkse', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Rene Voordat je de motor naar de dealer brengt zou ik een andere inspuitregeleenheid proberen. Ik heb hetzelfde beleefd met een RT. Ik heb wel een goede maar ik woon in Zwartsluis (Overijssel) Mischien is langskomen een optie?
01-18-2005, 09:44 PM
Reactie van bezoeker 'HenkAkse', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Rene Voordat je de motor naar de dealer brengt zou ik een andere inspuitregeleenheid proberen. Ik heb hetzelfde beleefd met een RT. Ik heb wel een goede maar ik woon in Zwartsluis (Overijssel) Mischien is langskomen een optie? |
« Next Oldest | Next Newest »
|