Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitlaat
Reactie van bezoeker 'hugo', geïmporteerd van het oude forum:

foutje
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

<blockquote>Dag Ricardo,

Wat uitlaten betreft heb ik door een kwart eeuw ervaring een bepaalde mening over uitlaten:

ƒls een immitatie uitlaat net zo goed is als een originele uitlaat, dan zou de fabriek immitatieuitlaten gaan monteren, want die zijn doorgaans aanmerkelijk goedkoper".

Marco,
de rest van je verhaal wil ik niet tegen ingaan, daarin klinkt voldoende ervaring en kennis in door zodat ik blij ben dat je er weer bent (net als velen, geloof ik...;-) )
Maar het kosten verhaal wil ik wel even op ingaan. De fabrikant (c.q. BMW) laat zijn uitlaten ook door iemand maken. Door de grote aantallen kan hij ook nog wel een redelijke prijs bedingen voor eerste montage. Echter, als ik een "originele" (dus met de fabrikant als tussenhandel, eventueel met zijn merkje er op) koop, kan het zijn dat die van dezelfde leverancier komt als de after-market die ik ergens anders koop. Let wel: KAN. En dan betaal ik de kostenb die de fabrikant maakt plus zijn winst en die van de tussenhandel. Want kijk maar naar origineel prijzen, er ligt altijd een opslag op die de fabrikant "pakt".
Dit speelde al in de jaren '60, toen mijn vader nog een garagebedrijf had (voor auto's) en wel eens met dezelfde situatie werd geconfronteerd.
Bovendien kan elke onderdelenfabrikant een origineel kopen en uit elkaar halen en dan kijken hoe die het gaat nabouwen. Misschien wel net zo goed..
Geen antwoord op de vraag, wel mijn visie op een deel van het probleem.
Ik heb mijn uitlaten (voor een R80) gewoon bij de Hobbyist gekocht en ik ga er van uit dat zij goede leveren. Ik maak het mezelf wel makkelijk, denk ik.
Groeten
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'cristophe', geïmporteerd van het oude forum:

zonder aanhef of groet van de vraagsteller stimuleert dit mij
niet om inhoudelijk te reageren.
mijn respect voor degenen die dat wel hebben gedaan Smile
mvg
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Marco
Ik bedoelde dat ik mij niet te veel op de voorgrond mag begeven, dan zou ik misschien een beetje misbruik maken van jullie gastvrijheid, maar ik ben het niet altijd met iedereen eens hoor, hoop niet dat je dat erg vindt. Jullie hebben al zo lang niets van mij vernomen..

Piet. Groetjes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wout', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ricardo,

Erg fijn dat je zo'n duidelijk antwoord hebt gehad op je vraag. Nou weet je teminste dat ie misschien past (.....?)

Wout
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Ricardo,

"Maar is het blok van een k1 hetzelfde als die van een k100?"

Blok K1=K100RS4V

mvg
Kees
K100JS 2V
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Piet,

Welnee, Volgens mij treedt iedereen die iets schrijft tijdelijk even op de voorgrond.
Ook als iedereen een klein stukje schrijft over een onderwerp, dan kan je een mooi compleet beeld krijgen.

Dank voor je correcte antwoord,

Groetjes,
Marco
Reply
Афри594ReprBettSomeCathвещеТерлLloyфакуБуре28ARИллюотноМА80ПлакDantDaiwРоссSorbлекаHorsMaur
СамвПавлАртиhorrСереСокоXVIIнароСодеOralXVIIКарцХарлWilbХоллAquaномиAltiсертЕИЗаMX03AccaArou
AlfrMusiCotoсертArktMagiRobeNikiязыкКрасИллюместLacrPleaTerrviscErviELEGSelaSelaEmerTimeШевч
газеPelaПетрБондДуриРжанUnivRondБелоВавиGHOS2111ДмитRobeавтосерекараFairHerbHappРакоZonediam
796-ZoneИстрБольDougХьюзПетеTakaZoneиллюУспеHumiЭлькKarlБэкотеорХолбпереБориТорофианИзмафаку
ZoneтрудстенTaniпредGregMielMabeАмирPlayязыкинстJohnКлейOlmeMistChilГравAUTOPHANсделпримEthn
СН80инстинстакадКитаGiulBabyWindFari1438NercViteBoscвходFrisЛитРEnhaJeweMagiXXIIЛитРЛитРЛитР
велоредаHansБулгФридПушкСелиЖигаДлугПНШеВедуНазаГаниЕрма(ШкоармиЦалипокоDeepUrgeHaryLeslIyen
WindLittавтоВороУзорсосрPromпригавтохудоКузнФормРодиБайкWindСмирHorrудовБикеприединоTaniTani
TaniSympжизнКочеФормхудоЧемоRaymКургMorrживыTeriКозлtuchkasвремребе
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)