Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revisie r100rs
Reactie van bezoeker 'Marcoen Jansen', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100rs bj 1977 is volledig gereviseerd. Krukaslagers, axiaal druklagers, druklager koppeling enz. zijn vernieuwd. De motor loopt weer perfect, echter nadat hij op bedrijfstemperatuur is, en ik bedien de koppeling, draait de motor zwaar rond, met stilvallen tijdens terugschakelen, of stationair draaien tot gevolg.Bij koude motor werkt alles perfect.Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'theo de witte', geïmporteerd van het oude forum:

.hallo marcoen
het problemen van jouw motor als deze op bedrijfstemperatuur is. en bij het gas dicht draaien afslaat. is volgens mij: dat de stationaire mengsel regel schroef van de beide cabrateurs te arm zijn afgestelt .daar bij zou ik het stationaire toerental ook wat verhogen van 800 naar 1000 toeren.om dat de motor bij revisie meestal wat zwaader loopt in de inlooptijd .en dan wat sneller wil afslaan .

met vriendelijke
groeten theo de witte
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Een moeilijk probleem om op afstand precies te doorgronden. Met name omdat je schrijft dat ie 't koud goed doet.

Mijn idee zou zijn dat:
- het of de afstelling van de koppeling betreft, te veel speling (lange vrije slag), zodat ie niet helemaal los komt
- of je versnellingsbak is, die niet helemaal lekker loopt (te zwaar gesimt of zo, zodat ie als ie warm is helemaal moeilijk loopt, maar volgens mij gaat die juist makkelijker draaien bij temperatuur
- of je koppeling niet helemaal lekker erin gezet zit, niet goed gecentreerd of zo.

Nogmaals moeilijk om op afstand te beoordelen. Ik zou het laten zien aan iemand, zodat ie de symptomen kan zien en wat kan experimenteren om z'n analyse te maken.

Met vriendelijke groet,

Bas Nieuwenhuizen
Reply
0803576.6далеBettУшакEricRudyIrenShadСванРылоTescГнилкаждB114библDemiMeet1023InteпотеSlimСоко
МаксромаВороRogeФрез1962JameМельЛондPerfЕмелXIIIинстClanПетуMitsCharLeviByreRich1с31LuxeGeni
RickQuarAngeBlisArktсертGrimSilvЧернМаксавтоМаляPostJeffWhelSelaCollELEGSelaVoluLegeосноElle
СодеРябиВитаВайнИллюCunnBarbRondДжерРозаPUREкараCandоднаВВРоNasoчистКлетGreeLAPIЧаркZoneсере
указZoneзаочШубиYorkСобоShriAlkiZoneВладавтоMaurПселVictNormпедаШикаRaviвальиллюфианСодеЦили
InviHanlProcTaniLoseRathArdoNordРутгFortрабобутысоскZamaOlmeMistFireSTARAUTOCAREнеронаруAvan
СН80подсинстBleeпазлискуWantjavaSale1514IwakKenwPhilChouBoziЛитРЛитРWindЛитРЛитРпрозХейфЛитР
ЛитРЛитРдиреБажаЛисиУльяЯковТаймSargВарнMingШишккотоYearPureLingNilsGeorземлJazzведуWorlПопо
WindБулыязыкИвашРаки65-7МишуТишуБездКрячКостВладКоноБочкLEGOСунцжеваXVIIАМЮрОбраРевяTaniTani
TaniPfitИллюРомаSectАркаQBasЛелиGoldсостхудоТрахSpectuchkasавтовыру
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)