Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Wie heeft er ervaring met de Continental Conti tour TK17
wat betreft stabiliteit en levensduur. En met welke voorband kan ik deze evt. combineren. Of is er ook een goede voorband bij continental. Ik heb wel goede ervaring met Bridgestone BT45, qua stabiliteit maar een te korte levensduur 7
Reactie van bezoeker 'a.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:
morgen hoor je meer.
groetjes adri.
Reactie van bezoeker 'a.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:
hoi daar was ik weer ,de conti is een echte kilometer vreter gemideld 20 duizend kilometer of meer ligt aan het rijgdrag, en eventueel een micihlenmacadem als voor band goed voor z,n 12 duizend kilometer .dus wat ik zij over de conti een echte kilometer vreter en geen korte afstanden want het heeft z,n tijd nodig om warm te worden
dus de beslissing is aan jouw. succes. adri.
Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Jos,
ik heb geen ervaring met Conti of Brigdestone, maar ik rij inmiddels m'n 4de setje Michelin Macadam 50 / 50E op, de gemiddelde levensduur van de achterband bedraagt ca 15 - 18000 km, de voorband gaat wat langer mee. Normaal 1 x per jaar nieuwe banden.
De levensduur is natuurlijk sterk afhankelijk van je rijstijl maar ik denk dat je met Michelin een goed gemiddelde hebt van kilometers en wegligging.
Ben er gewoon goed tervredeen mee.
Dutch
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Jos, ik rij met een K100RS 16v. Heb eind april de oude banden vervangen door Conti Force zowel voor als achter. Nu na +/- 14000 km gaat achter, denk ik, nog wel iets van 6000 mee en voor wat langer maar ze gaat bijna gelijk op. Ter indicatie, heb er veel mee getourd oa NW-spanje en Tjechie en nog wat, verder woon werk verkeer. Ben er tevreden mee. Weet niet of het te vergelijken is met Conti Tour. De banden reageren wel sterk op een te lage spanning. Succes met je keuze, Lion.
Reactie van bezoeker 'ck', geïmporteerd van het oude forum:
De Contitour banden zijn vooral bij nat weer matig tot slecht!
Het rubber is te hard volgens mij. Op een natte weg glij je zo weg. Ik heb diverse merken geprobeerd maar kom steeds weer uit bij Michelin Macadam.
Reactie van bezoeker 'Jos ', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt voor de reacties. Toch ook nog eens nadenken over de Michelins omdat de motor ook gebruikt wordt voor woon werk verkeer.
Reactie van bezoeker 'clem', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Wessie,
Wat kost de macadam van michelin dan??
Ik heb nu achter een bridgestone, goeie grip, maar gaat niet lang mee ik heb er nu 7000 km mee gereden, en ben dit jaar voor de vakantie wel aan een nieuwe toe.
Ik heb vorig jaar +/- 100 euro per band betaald.
Groet Clem