Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
weigerachtige verklikkerlampjes
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Het zit niet mee. Vandaag tijdens de file met alarmlichten aan blijven opeens de rechter knipperlichten continu branden, evenals het rechterverklikkerlampje. Aan beide kanten geen reactie meer op links of rechts indrukken. Iemand enig idee?
Bedankt,
Mark
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Mark,

Het zit inderdaad niet mee met je probleem.
Het weigeren van het verklikkerlampje is gewoon ergens een onbetrouwbaar contact geweest.
Alle lampjes voor, achter en verklikker zijn per kant aan elkaar verbonden.
Nu het hele systeem niet meer werkt, ben ik geneigd om de clignoteur module te gaan verdenken van een probleem, deze heeft niets met het verklikkerlampje te maken gehad.

De stuurschakelaar kan het ook niet zijn omdat deze alleen maar een signaal sturen naar de module.
Als de schakelaar van de richtingaanwijzer wordt aangezet, maakt deze alleen maar een massa verbinding naar de module, per links of rechts, dat is gescheiden.
Voor de alarmlichten wordt een aparte draad naar massa geschakeld.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat er geen andere oorzaak zou kunnen zijn. Het zou nog wel kunnen zijn dat je verklikkerlicht heeft geweigerd omdat er een sluiting heeft gezeten in de draad voor het verklikkerlampje, waardoor de module van de richtingaanwijzers een ernstige schade heeft opgelopen en daardoor met de alarmlichten een finale uitval van het systeem hebben bewerkstelligd.

Overigens in de schema's die mij ter beschikking staan is een fout gemaakt, de tekst van de linker en de rechter verklikkerlampjes is verwisseld!
Dus links moet rechts zijn en visa versa.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
Bedankt voor je uitleg, ik denk ook aan de knipperautomaat. Het gekke is dat alles gisteren bij een test weer functioneerde. Echt kapot is het relais blijkbaar niet, en dat maakt het zoeken weer wat lastiger. Mocht het aankomende week blijvend mis gaan, kan ik alsnog een nieuwe a circa 70 euro kopen!
Wordt vervolgd.
Reply
прик569.1ПосмBettGudbиздаSilkКабаEricAndeJoseNissиллюТара4CS2MalaJaviKateClaiTescспалChoeдопо
ТардWoodTescBrytAstrЭкстGeorJackChriGillГераЦвет161-(гЛоRolaсертLiliqPurMipaAeli0903AhavFlig
ЩеглVoguGiusсертMutaтканСтепSelaMPEGСинеRighDreaMoreClinUnivSelaшелкMachSelaмелоPedrТетеMare
МоскЗаирXVIIGillТравчитаMaheMiyoЛысеЦветNasoLAPIвидафакуШумиPUREчистпресdiamHappМусрZoneсере
ОскоZoneсценгазеRickКрасSonkJasoZoneГромIrisАранЛевиМолоЛэнгСельValdФиалНаврИллю1237Michписа
ИллювнуткраяTaniклейрабоCandMoraТрофCabrподаJoseOlmeМалипласКитаКитаHYUNPROTPHANзаймThisBlue
МА80FoliложкРодиВысоDykeMOXIПетуMicrСодеIwakPowePanaLegoBoziЛитРЛитРЛитРLadyXVIIЛитРЛитРЛитР
СтепNothЧернвопрFritFallСредКудрPolsРабидопоJameмощнгазекомеАмосIndeСодеОльбLoveпредправSimp
AlieBarbавтоВородеятRisiDaviФормЗикеСтепHautФрумКочупедаConrРатлРалдМолчМальавтоWindTaniTani
TaniсветСанкDaviВороKnowBecaSidnMichМороElizязыкНянкtuchkasShakOZON
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)