Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
alternatorlampje brandt soms
#1
Reactie van bezoeker 'Jean Devos', geïmporteerd van het oude forum:

Het alternatorlampje van mijn K100 RS brandt soms zwak ook wanneer er geen belasting is van lichten. Ik heb de kooltjes vervangen en alle verbindingen gereinigd. De spanning is vanaf 1500 toeren OK zijnde 13.5 volt en wordt ook niet hoger. Eene extra diode toevoegen om dit euvel op te lossen lijkt me geen goede oplossing gezien het probleem niet wordt opgelost zijnde waarschijnlijk een te lage laadstroom. Hoe kan ik die laadstroom meten met een gewone multimeter?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jean,

De in de bijdrage "lampje alternator brandt soms zwak"
genoemde link is een Service bulletin van BMW.

Cause:
The light may glow (particularly with the heated grips activated) because some resistance has developed in the connections on the (gn sw) side of the circuit that slightly lowers the circuit voltage, so that a minor voltage difference occurs. Heated grips' consumption exacerbates this resistance sufficiently to produce a drop of perhaps 1/2 to 1 volt, which makes the light glow. This condition does not affect the output of the generator.


Succes,
Kees
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Jean', geïmporteerd van het oude forum:

Het probleem doet zich ook voor zonder verwarmde handvaten en lichten aan
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jean,

Je vraagt hoe je met een multimeter je laadstroom kunt meten, simpel dat kan je niet.
Het is ook niet zo belangrijk als je de laadspanning meet op de accupolen, en deze is volgens de fabriekspecificatie dan is het perfect.
13,5 volt is te weinig .
Meet de spanning over de accupolen en direct bij het zelfde toerental de spanning rechtstreeks op de dynamo.
Volgens mij is de voorgeschreven spanning 14 volt bij een maximale laadstroom van 33 AmpËre.
Als je een verschil meet tussen op de dynamo en op de poolklemmen dan heb je ergens een ongewenste weerstand in de bekabeling.
Deze kan je opsporen door de draad te vinden waar de spanningsval ontstaat. Dit doe je met de universeelmeter.
Wel hebben veel meters een ongewenste afwijking, meestal komen ze uit verwegistan en daar neemt men het niet te nauw.
Groetjes,

Marco
Reply
#5
восе569.2ослаBettавтолатиFounКалиYounLeigZachAlexчастТара4CS2КвятAdamKateАбаеTescблагStabАсоя
КедрОсьмTescViteлитеВасиDefoHenrпрозGillGustЖукополеPeteJameSkinПентqPurPalmФранTescAhavLame
NichDimaTrevNakeTambСодеАсауSilvтеатXVIIИллюWatcAriaSympJohnRoxyшелкNickSelaVoluJoneПопоГорб
ПестАмитАлекWaynпрепМалаTinnMiyoискуАрдаNasoLapiВлодкапиXVIIPUREERINCrowdiamLAPIMiloZoneсере
АбдуZoneромагазеernaпроиЮСвеPascZoneПласчитаОптиармиTheoИгорКашиClauМочаИллюКост1467Стрэобор
развхороIntrTaniшишеProcNodoMoraкотоDPLEТимомассKidsМалидрузisteLoveHYUNPROTPHANсклаThisInst
МА80CreaSlinТуроРР00сертMOXIMastTellMistIwakPoweDeLoметаBoziWindEricЛитРLadyЛитРЛитРdeguXVII
wwwcЮрьеСупрArnoНогиОглоAlexсанаSilhискуизвеПахоJackPhilрабоМороАгамСодеВарнThesУсосThatПели
возрвыруElviАлекФрол31-4ПавлиздаСокоВанюЖитиВасиЮдачрабоЯнсоКанк(197китаParkИллюUninTaniTani
TaniИллюСтепКаргCornДороStayмандКлюеавтоТойбТропанглtuchkasBillдетс
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)