Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Rabau Albert', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn K 1100 Rs (bwj 92)stuurt zwaar de bochten in.(heeft vooraan WP veren).Vastgesteld na 't rijden met een andere identiek dezelfe moto,die wel enkele jaren jonger is,deze had WP vering voor en achter.Kan het nieuwere model een andere balhoofdshoek hebben?Heb nu ook al mijn banden hard geblazen(Dunlop),gevolg:rijdt allen wat minder comfortabel.
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:
albert,
Is er achteraan ook een dunlop gemonteerd ?, ik heb zelf zwaar sturen ervaren met metzeler banden, te schichtig sturen ondervonden met bridgestone (type weet ik niet meer , bt20?).
Mijn inziens zijn de dunlop D205 banden de beste keuze voor de K1100RS.
Philip
Filip,
Dank voor de reactie.Voor en achter liggen er Dunlop D205.
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:
Albert,
Je bandespanning moet zijn voor 2,5 bar en achter 2,9 bar.Bandenspanning heeft niets met comfort te maken maar met stuurgedrag dus veiligheid.Daarom deze waarden aanhouden.
Let ook op of je balhoofdlager in orde is. Voorwiel opkrikken,stuur moet soepel kunnen draaien zonder speling.
Reactie van bezoeker 'Wessie', geïmporteerd van het oude forum:
Lagen er op die ander RS dezelfde banden? En zijn ze van jouw nog wel mooi rond (dat laatste scheelt erg veel namelijk).
Het kan inderdaad ook het balhoofd lager zijn.....het lijkt me sterk dat de vering zoveel effect heeft op het insturen tenzij door de ander veren de voorvork wat rechterop komt te staan.
Bij wat voor type bochten merk je dit (hoge snelheid, korte draai, alle bochten, .....)
Reactie van bezoeker 'Wessie', geïmporteerd van het oude forum:
Albert, Je wou iets schrijven?
Mijn banden (D 205) zijn inderdaad niet meer honderd procent rond,de druk is nu zelf iets aan de hoge kant,blijf 't zelfde.
Zou toch aan de bande kunne liggen..
Dank voor jullie reacties,
Alberto