Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Is het mogelijk om 64/32/201 (R80) carburateurs op en 75/5 te zetten (standaard 63/32/09)?
Kan dat met de sproeierbezetting die er standaard inhoort of moet ik de boel voorzien van de bezetting die standaard in een 75/5 carburateur hoort.
Evt, wil ik de verschillende sproeiers wel vermelden. Maar dat moet ik dan even opzoeken.
Groeten, Ed.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Ja, is mogelijk.
De alu gietstukken van een 64/32 zijn allemaal gelijk, je moet alleen de sproeiers en naalden overzetten van de originele.
Bekijk de naald en naaldsproeier eens goed onder een vergrootglas, bij slijtage vervangen.
Zo zitten er onder mijn R90/6 64/32/357-358, deze horen onder een R80 voor de Amerikaanse markt, waren per abuis bij m'n dealer terecht gekomen, voor een zacht prijsje had ik ze.
Even omsproeieren, loopt als een zonnetje.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt,
Ik dacht dat het huis van de 75/5 carb. een 63 was en de andere een 64. Is inderdaad niet zo, beide zijn 64.
Ik heb die R80 carburateurs nog niet, vandaar dat ik ze niet kan vergelijken. Het is het type met de vlakke bovenkant.
Wel handig dat ik de naalden etc. kan overzetten.
Ik heb alles nieuw gekocht voor de 9/10 carburateurs. Kwam er bij het schoonmaken achter dat een onverlaat de luchtmengselgasschroef zodanig heeft gemolesteerd dat deze er niet meer uit kan. Daarbij is het huis op die plek boven de O-ring afgebroken zodat er valse lucht wordt aangezogen. Ik kan wel heel moeilijk gaan doen maar een goed setje is toch wat handiger. Ben ook geen orgineelfreak.....