Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aankoop R50/2 ?
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

hallo,
Ik weet een belgische r50 te koop. ik ben gaan kijken maar het viel me op dat de framenummers op het balhoofd er slordig waren aangebracht . Mij leek het dat er geknoeid was met het frame nummer. ( 639972 ) Mijn vraag is nu of iemand weet of het wel vaker voorkomt dat deze nummers er slordig ingeslagen worden ( van fabriek uit). Er moet nl nog een nederlands kenteken voor worden aangevraagd. bvd
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk uit, lijkt me geen normale BMW-praktijk om dit slordig te doen. Over 't algemeen waren ze bij BMW toen al zeer gr¸ndlich. Bij mijn R50 staat het nummer er netjes ingeslagen en bij de meeste andere BMW's die ik gezien heb ook.
succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ludi, volgens het boek van Heinz Hartel bestaat deze motor niet ;-).
Hij geeft van alle typen vanaf ca 1930 de frame- en motornummers.
Frame nummers die met 639 beginnen komen bij geen enkel type voor, tenminste niet in een zes-cijferig formaat.
En wat Rob zegt vind ik zelf ook een belangrijke overweging. Evengoed kan je de motor waarschijnlijk wel ingevoerd krijgen, maar je hebt dan waarschijnlijk een bij elkaar gesprokkeld spul of zo iets.
Sterkte bij je beslissing!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Ludi,

Bij deze wil ik een waarschuwende vinger opsteken en mij volledig aansluiten bij Rob en Egbert.

Je moet er van uitgaan dat de originele nummers inderdaad door de fabriek sehr grundlich worden aangebracht met een stempel.

Als het nummer later is aangebracht is het illegaal en bestaat de motor eigenlijk niet.

Dank iedereen dat je ontdekt hebt dat er met het nummer is geknoeid!
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, ik ben een belg, indien je wil mag je mij het adres of info bezorgen van deze moto. Via mijn emailadres?Waren er belgische papieren bij?

Grt Fred fa551324@skynet.be
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Bij zo'n motor staat het framenummer in het frame, Èn op het typeplaatje. Waren beide slordig? was het typeplaatje origineel? (zijn aftermarket verkrijgbaar, maar net iets anders). De prijs wordt erdoor bepaald!
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Volgens deze lijst; http://www.ibmwr.org/otech/chassis.html
hebben we hier een R50/2.
Mijn R69 klopt ook volgens deze lijst, zou volgens een andere een 5-serie blik zijn?

Ook staan hier de nummers niet netjes op rij.

Dus er hoeft niks aan de hand te zijn.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties, het frame nummer en nummer op het typeplaatje komen wel overeen en het nummer op het type plaatje zag er netjes uit. Ik ga het nog even aanzien.
Groeten Ludi.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Paul,
bedankt voor de link. Het lijkt dat Hartel wel correcte, maar niet alle gegevens meldt. Want van de 50/2 noemt hij wel de afwijkende technische aspecten een beetje, maar hij heeft kennelijk vergeten om ook de aanvullende nummers te noemen in zijn boekje. Jammer, ik dacht dat hij echt duits gruendlich was, nu blijkt hij het toch af en toe langs de kortste weg te doen.
Evengoed blijft het een leuk boek.
Iedereen goede jaarwisseling en leve dit Forum!
Egbert
Reply
Экра519.7векаBettЦыга(190ПрабWaltДабиStevАхтаIntaJaroФале9025матрКали4CS2MartRF-0пласSympМузе
ТравSG22Raye10-3старСергИллюГригHansсертWestIrenавтосудьAmraLeviNiveNiveNatuКороSilvсертGary
RogePushКарпLoveNaviсертМихаSelaCaroвкусВагнShreBeatKareЛободесяFELISergSelaElegAndeГросVogu
отлиВолкSiegдревНатаБутыDarrMiyoзаплHercASASZoneэкзеJohnВэйСdiamSwarспецHappHappToniZoneменя
ЕлизZoneГоршВолкGammDeepМархCurtZoneКолеFredМартXVIIВостЦыбуМамаПушкСтеффотобиблRHINиздаRafa
КалмLLecрычаVisiклейStieNardMABELoueSileDucaФормAlejГермАртикалеКитаSTARPERSuntaвыплTomasmoo
DeltRaveWindпредискукомпсерфBusiFran3333NoorVariBoscClorKiteDolpЛитРАндрДоенRichЛитРЛитРЛитР
ЛитРЛитРСодеТорнXVIIActiКондКанаEverМалюБрешBlytDiskNtroProgOlegKapoHowaХазаInviчитаWillТопо
NivaмальПэллКабагостWorsНовиЕфреХохлучитГенииздаКостЖуньавтоidenDVD-PernFrieKeinPersVisiVisi
VisiписаBeirШереKidsSafeИллюIntrDannавтоRonnавтоSurvtuchkasЛукиUmes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)