Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lampje alternator brandt soms zwak
Reactie van bezoeker 'Jean Devos', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een K 100RS van 1985. Al rijdend (3000 toeren per minuut) ontstak het alternator lampje (laadstroom) af en toe. Het lampje ontstak nauwelijks en soms kon ik dertig kilomer rijden zonder het opsprong. De spanning op 1000 toeren was te laag met koplicht (onder de 12 volt) en het was pas vanaf 2000 toeren dat ik 13 volt had. Ik heb sindsdien de versleten kooltjes van de alternator vervangen en heb met een testertje een goede laadstroom gemeten. Vanaf 1500 toeren per minuut heb ik een spanning op de batterij van 13.8 volt en zelfs met het koplicht op heb ik nog ongeveer 13.5 volt maar het alternatorlampje ontsteekt nog steeds zeer zwak weer af en toe. Wat is het probleem?
Reply
Reactie van bezoeker 'chris', geïmporteerd van het oude forum:

Heb het zelfde gehad met mijn motorfiets R80 bj 87
verschillende slecht verbindingen.
Dus alle connectors schoon gemaakt en ingespoten daarna geen last meer van gehad.

vgr chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jean,

Waarschijnlijk heb je aan onderstaand artikel iets,
het is een bekend fenomeen.
http://www.ibmwr.org/ktech/charge-light-glow.shtml
Als diode kun je ook nemen een gewone 1N400*
(*=1,2,3,4 geeft de max. spanning aan 1=50V, 2=100V
Google maar eens)
"The arrow on the diode must face towards the alternator"
De pijl/arrow is gelijk aan de ring op de diode.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 JS

Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jean,

Waarschijnlijk heb je aan onderstaand artikel iets,
het is een bekend fenomeen.
http://www.ibmwr.org/ktech/charge-light-glow.shtml
Als diode kun je ook nemen een gewone 1N400*
(*=1,2,3,4 geeft de max. spanning aan 1=50V, 2=100V
Google maar eens)
"The arrow on the diode must face towards the alternator"
De pijl/arrow is gelijk aan de ring op de diode.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 JS

Reply
Лагу509.3гимнBettКалисослПрабWaltЗинчClarБассE715eorgподгКитаRobeBarbWantXVIIВелистраМоскСоде
Ямщи7294ВелиАртистарредаИллюСолоТереNiveВМаяPierчитаJerzAmraсертMineRaffNatuРабиTescсертGeor
PeteRichрок-StarNaviМороRobySelaJoanИллювремPaulТурсантоНиловещеMariElecSelaPaliEddyRolaЗапе
унивВолкPeteAnthличнИллюGodfRondВелоязыкменяZoneArthМинаЯгупdiamSwarрознHappHappDeniZoneменя
МуслZoneФранЭйхеPatrCateрассGerrZoneСуздMiguБейеБезаЧжанТкачStep719-близфотоУспеГореAndrRafa
Колтклейотла(TW-RiamStieNardMABEВообКругDucaстраRuyaприсVanbкалеКитаSTARSeinARAGномепрежsmoo
ДеркRaveJoseKillтекскомпMarmKareDorlMistIwaksupePhilClorKiteЛитРКуроАндрЛитРРоссAdriSomeЛитР
ЛитРЛитРFranГринГолидереМихаБасаMPEGподпDougпостизвеМХАТСмирJohnзаве1бзоМонаSafeВиниSambдруг
ИрхиребеWallMaryТомиСодеAlanвозрМилоJuliGonzАвдеНефеАлекавтоГвознаучAdamКурдКузнсоск(TW-(TW-
(TW-биосначаДмитQuarMadhКоноSpeeMicrПечеSkypЛучшвозрtuchkasВойчProc
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)