Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor K100RS 16v
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, de laatste tijd begint bij het starten met koude motor de startmotor te slippen. Je hoort dan een soort zoemend geluid. Op een gegeven moment pakt hij weer.
Aangezien ik ook last heb dat de abs lampjes bij koude start blijven knipperen dacht ik aan de accuspanning.
Iemand een idee?

Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

RenÈ

Ik heb iets gelezen van iemand die ongeveer het zelfde probleem had dat de oliesoort een oorzaak zou kunnen zijn. heb je er afwijkende motorolie in zitten. Probeer 20W50 van de autoboer eens of castrol volsynt. rs4t.
Je accu moet zowiezo in orde zijn, meet de klemspanning deze moet met draaiende motor 14V zijn en mag tijdens starten niet onder de 10V dalen meten via je acc. steker.
Als dit allemaal niet helpt is er iets mis met je vrijloop koppeling. Kijk dan eertst de koolborstels nog na.
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark ', geïmporteerd van het oude forum:

Rene,
Het is al eerder aan de orde geweest in dit forum, maar ik had baat bij spoelen met spoelolie. De vrijloopkoppeling kan nogal wat vuil verzamelen en komt dan niet uit. Op zich is er dan meestal niets beschadigd aan het mechanisme. Ik laat nu bij elke beurt uit voorzorg spoelen en heb inmiddels een jaar geen last gehad. De startmotor had ik ook nagekeken, bij mij was er niets mis. (K1100RS '92, elke dag in gebruik) Welke olie? Ik laat het doen bij Jensen in Nijmegen.
Succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rene,

Het is een bekend probleem bij K motoren. Het is waarschijnlijk vuil/drap in je startkoppeling. Geen paniek.
Je kan het blok spoelen met spoelolie, gebruik hiervoor bv Kroon Flushing Oil 20W20. Oude hete olie eruit, spoelolie erin en 25/30 minuten stationair laten lopen (geen gas geven!!). Spoelolie eruit, nieuw oliefilter en halfsynthetisch motorolie erin en waarschijnlijk is het probleem opgelost. Heb het ook gehad en heb al tijden geen last meer. Ook een K100RS 4V Bj '91.

groeten, Lion
Reply
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties. Accu is prima in orde en volgens mij de startmotor ook. Heb het een en ander uitgezocht en denk dat het probleem inderdaad aan de olie vervuiling ligt. Ga dit op bovenstaande manier vervangen.

Groet, Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Hielke', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo, de laatste tijd begint bij het starten met koude motor de startmotor te slippen. Je hoort dan een soort zoemend geluid. Op een gegeven moment pakt hij weer.
Aangezien ik ook last heb dat de abs lampjes bij koude start blijven knipperen dacht ik aan de accuspanning.
Iemand een idee?

Rene
Reply

Quote:Hallo, de laatste tijd begint bij het starten met koude motor de startmotor te slippen. Je hoort dan een soort zoemend geluid.
Rene

Ik heb het zelfde probleem met mijn k1100LT, echter hij start voor geen meter. nu probeer ik de startmotor te verwijderen om hem grondig na te laten kijken, maar ik heb alles los, maar op de een of andere manier wil de startmotor er niet uit. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Reply

Quote:Hallo, de laatste tijd begint bij het starten met koude motor de startmotor te slippen. Je hoort dan een soort zoemend geluid.
Rene

Ik heb het zelfde probleem met mijn k1100LT, echter hij start voor geen meter. nu probeer ik de startmotor te verwijderen om hem grondig na te laten kijken, maar ik heb alles los, maar op de een of andere manier wil de startmotor er niet uit. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Reply
мину501.4дышиBettАксесборискуSohnJohnJeweAntoLonaAgatWilhPensздорМасл1516MassMadoXVIIметаDmit
ВыгоAA10РоссY179служIslaШехоБрачPierGillпублЮГагXVIIAdamсертCrisсертсертAustписьRocoTimoChri
WednPushJeweLycrExpeCotoWindGUESArthPhilGeorKeepPushОсокDianмолнMariWindVentElegRebeдеятOmsa
треуВиноВалегосуноваИванHousdiamязыкСедоdiamZoneиллюЩеннНикикомпZoneудов5001меняRobeZoneERIN
СайтZoneгосткульDianMikaОразMichZoneстихромаКузндефенаучАтерспецWillIsaaCaroJeffRHINRobeChar
ЗубрфотоподвGUARхороStieПроиMabeбаю-Z56-КитаФормSoutSecrАртиBossЗвезSTARсферARAGвыплThisEthn
VillпазлинстТуроOlivдизаязыкНаумUppeMistGiotPhilBrauBookChoiWindЛитРWindпостПисаBeteЛитРPana
(озвШильFranGrayСнегявилЮнгаWalkSterИллюпредСерешколпрошФильJoanТараSimoограSonyFranWabaPaul
PoweпсихМордШабуРоньShakунивWindФролслушконсобеддетеБеляИллюКрупChunСемечитаавтоWindGUARGUAR
GUARВеркпразЭракБузоParaживоувлеMathФадеКуннХрусБогдtuchkasKeviчувс
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)