Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remschijven K100/K75 (voor)
Reactie van bezoeker 'Arno Plum', geïmporteerd van het oude forum:

Passen remschijven van een K100 LT ook op een K75 RT? Uiterlijk zijn mijn huidige en de schijven van de K100 identiek. De remschijven van de K100 LT zijn originele remschijven. Ik kan ze echter tweede hands kopen. De vraag is echter of ze passenen en veilig zijn. Weet iemand of er ook verschil is in bouwjaar, wat betreft passenen veilg zijn? Mijn K75 RT is van 1994. Weet iemand of remblokken van het merk Lucas, type MCB 019 op een K75 RT (voren)passen. Deze kan ik ook tweede hands kopen, maar ze zijn spinter nieuw.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Arno,

Voor zover ik de onderdeelnummers heb kunnen nagaan kloppen de schijven van beide modellen, aleen er zijn volgens mij verschillen in, de vaste schijven en de "zwevende" shijven, deze zijn onderling niet uitwisselbaar.

Wat betreft de blokken ben ik niet positief gestemd, Lucas is een fabriek de elektrische componenten voor de auto industrie maakt.
Remblokken worden onder het Lucas label ergens gefabriceerd. Ze worden via internet veel aangeboden.
Ik verwacht dat de originele het beste zijn.
Niet alle blokken zijn van hetzelfde materiaal gemaakt, de schijf slijtage en of de blok slijtage zijn wel erg belangrijk.
Hoe is het gedrag als je van een hoge snelheid tot stilstand gaat afremmen?

Ik heb mee gemaakt dat de rookpluimen van de blokken af kwamen, dit waren exemplaren van een onder label gefabriceerd product. Wees op je hoede.
Niet elke blok is voor je motor geschikt.
Groetjesen prettige Kerstdagen
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Arno,
Let bij gebruikte schijven op of deze niet versleten zijn de slijtgrens is 3,5 mm, en of er geen scheurtje in zit. Ook mag een remschijf niet "krom" zijn. Kun je alleen op de vlaktafel of gemonteerd zien. Rij je huidige schijven op en koop dan goede imitatie schijven is duurder maar wel veiliger tenzij de schijven die je kopen kunt in orde zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Marco,

Ik weet niet waar jij je info vandaan haald maar TRW automotive heeft met Lucas een eigen productlijn en houd zich bezig met in de ontwikkeling van oa hoogwaardige remsystemen. Eerst voor de automobiel industry en de laatste jaren ook voor motoren.
Deze worden in frankrijk onder eigen naam geproduceerd.

pess:
Lucas-remblokken voldoen aan de strenge ECE R90-normen, waarmee de Europese overheden eisen stellen aan de kwaliteit. Met de hightech-samenstelling van de remblokken, een combinatie van minerale en keramische vezels, neemt Lucas een belangrijk voorschot op het gebruik van minder milieubelastende stoffen. De nieuwe generatie remblokken van Lucas is momenteel wereldwijd de enige productreeks die geen zware metalen of zware metaalverbindingen bevat. Uitputtend onderzoek heeft aangetoond dat dit niet ten koste gaat van de remprestaties of de mate van slijtage. Integendeel: de Lucas-remblokken zijn meerdere malen als beste getest.

Op internet kan je uitgebreide informatie hierover vinden.

Mvg, Wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Schijven van de K100 en de K75 zijn in principe compatibel. Echter NIET wanneer de ene ABS heeft en de andere niet!

Wat de remblokken betreft houd ik het zelf liever bij de originele zolang ik de originele schijven erop heb. Bij vervanging van de schijven stap ik over op EBC (schijven + remblokken).
Reply
Reactie van bezoeker 'Jakob', geïmporteerd van het oude forum:

Even ter aanvulling op Erik:

ABS schijven passen wel op een motor zonder ABS.

Bij motoren zonder ABS zijn de linker en rechter schijf gelijk aan elkaar.

Deze schijven passen dus ook op de linkerzijde van het voorwiel maar voor de rechterkant heb je natuurlijk wel een schijf met ABS krnas nodig.

Dan voor Marco. Zwevende schijven zijn niet toegepast op de K75 en ook niet op de K100 2kleppers. Blijft alleen de K100RS 4V over.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Wouter,

Niets ten nadele van Lucas, die hebben bewezen een goed product te leveren vaar de Engelse automobielindustrie, waar de normen en kwaliteiten van Lucas volledig passen in het Engelse product.

Echter ik heb vele jaren ervaring op remmen gebied en dat heeft mij geleerd dathet zeer belangrijk is dat de juiste blok gemonteerd wordt passend bij het vooertuig zoals de fabrikant dit (destijds) heeft bedacht en ontwikkeld.
Ik twijfel niet aan de wettelijke etc. eisen en normen die internationaal worden gesteld aan bepaalde producten.

Het niet aanwezig zijn van bepaalde stoffen heeft voor mij niet veel betekenis, daar moeten uiteraard alternatieve produkten voor worden gekozen, die later mogelijkerwijs getest zullen worden op producten die achteraf misschien ook zeer gevaarlijk blijken te zijn.

Neem de aanvankelijke toevoeging van Benzeen aan benzine ter vervanging van bepaalde effecten van loodderivaten.
Dat heeft heel veel problemen opgeleverd, ook toen bleek dat er was ontdekt door de wetgever dat Benzeen kankerverwekkend is.
Indedaad het afwezig zijn van zware metalen op het wegdek is heel belangrijk vooral als de bitumen veel zwavel bevatten en er miljoenen tonnen roest door oxidatie van de carrosserieÎn van voertuigen op het wegdek terecht komen, voornamelijk door het gebruik van schadelijke ontdooi middellen bij sneew en ijzel. Het zand wat ook perfect werkt zal duurder zijn en het aanpassen van de rijsnelheid en de wijze van het weggebruik niet door de doorsnee automobilist als bittere noodzaak wordt geaccepteerd.

Persoonlijk met vele technici ben ik van mening dat de remmateriale zoals deze door de fabriek worden geadviseerd het beste zijn en zeker voor een motor met toch een grotere beperking op het gebied van remmen voor de doorsnee gebruiker.

Indien de onderdelen van een imitatie merk goedkoper zijn met dezelfde kwalitiet, dan gaat absoluut de betreffende fabriek de imitatie delen gebruiken, deze zijn ook voor de fabriek aanmerkelijk goedkoper, tenzij de imitatie onderdelen een aanmerkelijke hogere gebruikskwaliteit bezitten.

Zelfs het marteriaal van remschijven is sterk merk en type gebonden, in ieder geval voor onze BMW. Als je met een aangepaste kwalitiet genoegen neemt kan je vaak wel imitatie gebruiken.
Anders ligt het bij zeer hoogwaardige alternatieve producten, die speciaal worden gemaakt met aanmerkelijk betere kwalitietseigenschappen dan die een fabriek standaard levert.
Neem bijvoorbeeld de imitatie remschijven van de Hobbyist, volgens de ervaringen en bewezen eigenschappen kan je rustig de speciaal gemaakte remschijven van de Hobbyist gebruiken, deze worden met minder tussenschijven direct geleverd.
Het verhaal dat de autofabrieken te duur zouden zijn is in veel gevallen onjuist, ook de immitatiehandel heeft vele tussenschijven, waar eveneens een fabelachtige marge tussen zit tussen kostprijs en consumentenprijs.

Maar iedereen heeft zijn eigen ervaring en mening, dat is een goede zaak.
Danje wel voor jouw mening en uitleg en heel fijne Kerstdagen,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'arno', geïmporteerd van het oude forum:

heren,

bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu meer informatie gekregen dan gevraagd. Wat fijn dat zulk een forum bestaat.

Marco, als ik rem gebeurd dit al schokkend, zodoende dat ik andere schijven en blokken wil monteren.

Ik was inderddad vergeten te vermelden dat mijn K 75 RT geen ABS heeft. De schijven die ik tweede hands kan kopen waren bedoeld voor een K 100 LT zonder ABS, dus als ik jullie informatie goed begrijp, kan ik deze schijven gerust op mijn K 75 RT monteren. Zoals ik reeds zei, uiterlijk zien ze identiek uit.

Na jullie informatie gelezen te hebben hou ik het bij originele schijven en blokken. Zoals ik reeds zei, kan ik orginele schijven (nieuw) tweede hands kopen. daarnaast koop ik nieuwe originele blokken, dit omdat de te kopen schijven ook origineel BMW zijn. Indien de schijven imitatie waren geweest, had ik ook imitatieblokken genomen. Schijven en blokken van hetzelfde merk.
Nogmaals, iedereen bedankt voor de informatie.
Arno.
Reply
план498ладоBettGrayматрXVIIClarHenrобраЦветHomeDougJohnPensавтоУиль1277ИоанFlutукрафарфКирп
Васи2CS2ZyliFrohСеренароматеCarlXVIIсертлюбвродирезуKozlAlwaсертсертсертAmraМархOnyxNiveHowa
ЦапеPushSPECLycrHardинстDisnPocoDiliКазьGeorRockPushТурчГорбмолнELEGpurpмолнPaliFilmЧайкPush
треуНефеЖикаЗавьиносXVIIMichdiamХосрБеляdiamLapiMariBrenHansкомпРосспроисеременяГороZoneкара
ПопоZoneБудрJackJohnFedeВаллFintZoneСодеромаLabVGeraФролчитаЖураWillрассПотестерменяМамапорт
АлимRobeсветмесятольStieNardElecСендZ56-компМилоMemo9892PokeИльиЗвезHEYNSeinCampтоваPlanjazz
VillWinxTuttТуроAuguLegoGrouЛибиSmarHF-0RembsupeTefaсклаChoiаттюЛитРРыжаБабиSuavМодеЛитРSams
оконИмярBenjНаймБрунсборЗингMedlПевзПрепНаумБегуСморМакаФильVadiStanШабаБереAnywMichGoodНешу
WindКривиздапосодебрunflEtheEverавтоавтоОнучФормВасиавтоКолоСодеThisDickКашаАнжеWindмесямеся
месяпереКодиАлфеБузозаниИллюTharАндрБрагBarbГальНоскtuchkasЗариJenn
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)