Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achter-mono-schokdemper-veer
Reactie van bezoeker 'Thomas', geïmporteerd van het oude forum:

Wie weet of je de orginele BMW achterveer van een R80RT kan reviseren. Nieuw vind ik namelijk errrrug duur

Groeten Thomas
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Thomas,

Voor zover mij bekend kunnen de originele dempers van BMW niet worden gerevideerd.
Een mogelijke uitzondering is mogelijk de Nivomat van Boge en de aftermarket dempers.
Wat je zou kunnen doen is op internet gaan snuffelen, volgens mij dacht ik weleens te hebben gelezen dat WP dempers reviseert. Misschien dat de Hobbyist er iets van af weet.
Groetjes en prettige Kerstdagen.

Marco.

PS kijk wel erg uit met slechte dempers, het wegcontact loopt met sprongen achteruit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Thomas Marco,
De Nivomat kan niet gerepareerd worden, ik heb er 2 gehad, de eerste heeft het 100000 km volgehouden, de tweede ca 20000. Heb veel moeite gedaan om uit te vinden of deze reparabel zijn, niet dus. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen. Normale veerpoten kunnen wel gereviseerd worden.
Op de site van Flying Brick werd enige tijd geleden de vraag naar reviseren van veerpoten ook gesteld, er zijn verschillende firma's die dit doen, op de volgende link staan enkele adressen:
http://forum.webmart.de/wmmsg.cfm?Id=100...0#14124643

Misschien doet Koni of WP in NL ook wel zo iets?
Voor een normale standaard veerpoot heb ik deze zomer bij BMW Kassel Ä 278 betaald, zonder montage.

Dutch

Reply
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

ziehier....,ik moet het ook nog eens proberen maar schijnbaar gaat het wel.
De schokdemper kan ook beter geevalueerd worden als de veer eraf is gehaald zoals hier beschreven.
http://www26.brinkster.com/bertmeijerink...erpoot.htm

succes,

PhilipRS
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ R100RT', geïmporteerd van het oude forum:

Thomas
de originele BMW schokdempers staan bekend als van matige kwaliteit
de originele BMW mono achterschokdemper is NIET te reviseren
na er 2 te hebben versleten (en 170.000 km verder), heb ik nu een WP (White Power) achterschokdemper gemonteerd
is te bestellen bij de hobbyist voor Ä 399
deze WP-schomdemper is WEL te reviseren
het is echter aan te raden om dan eveneens nieuwe WP progressieve voorvorkveren te monteren (ook van WP, kosten Ä 140), omdat mijn motor boven de 130 km/h wat licht in het stuur werd (de WP achterdemper is stugger en de motor staat wat meer voorover ("op zijn kop")
ik ben het trouwens helemaal met Marco eens dat goede schokdempers van zeer groot belang zijn, dus ook best wel wat mogen kosten
Met mijn slechts 60 pk maar goede wegligging heb ik het al menige sportfiets knap ongemakkelijk kunnen maken (blijft altijd leuk!)
succes, RenÈ (R100RT - 1990 - 170.000 km)
Reply
Reactie van bezoeker 'ChrisS', geïmporteerd van het oude forum:

Thomas, toen een jaartje geleden mijn originele demper begon te lekken heb ik bij de Hobbyist een demper alleen de demper) gekocht. Mijn oude veer heb ik gedemonteerd, nieuwe schotel erop gezet en de nieuwe demper erin. Alles prima, maar nu merk ik dat de wegligging in de harde lange bochten te wensen overlaat, hetgeen ik wijt aan een te slap geworden veer. Wat ik jou zou willen meegeven is; koop niks 2e hands (tenzij je weet waar hij vanaf komt) en vervang indien je beurs het toelaat de complete demper. Mijn ervaring is dat je vroeg of laat de kosten toch tegenkomt, en met gedeeltelijke vervanging op de lange termijn duurder uit bent. Een WP zou mij ook wel bevallen, alleen de prijs niet, maar die gaat, buiten revisie om, wel een motorleven lang mee....
ChrisS
Reply
Reactie van bezoeker 'Thomas ', geïmporteerd van het oude forum:

Tja, jongens bedankt voor alle adviesen. Dat wordt dus nog even sparen...
Een prettige jaarwisseling en vele veilige km gewenst
Reply
ЖЕРТ501.1полуBettRussСолоМахоWillGeorКоевPeteАртиАзарImmaPensМаркHohlTescXVIISifrпроидиамтруп
Коме2CS2TescFiskСереВыпуПотеРудеIntrMatiмолоCartустрWiesAlwaсертсертCreoSilkХренPapiSchaLeos
ЛотмPushSPECSuitComoLineНаибGUESJuhiиздаGeorСодеCoppБухшзнанTiboтелеChesVentElegFantТимоPush
треуХудяУченСаниГрекAnimGregdiamалхиГренdiamLAPIHenrКривКазаChetРоссценосеременяПронZoneкара
РезвZoneАльшProxPedrMcCaТутаWarnZoneКравгубеArchЗманвремЖурбАллеWillАмерВолозавеR2A8СлонЭБГа
ЕлжозавовечнJAVAхороStieПроиПроиОрлоZ56-Toloхудоmemo128-GiglBossЗащиHEYNSeinWAECтоваруссRhyt
Vali№166валиOverживоMustсинтMackWindMistмелкsupeDynaсклаChoiНемеЛитРWindGranSuavBeteXVIIGaiu
qбдщЛитРИллюDaviАфаннеблАнциKindМороИллюGeneМороMyseRaimOverComeХомкЕвроPlanJustМала(ВедRuss
WindExceДолукласСониZeppAeroмалыФедоAlanRichФормАлекEnjoГоршПероИгнаЧалдХорсмалыWindJAVAJAVA
JAVAпереSileМохоГромTimeКириАсеепосеСолоMartМухиAndrtuchkasзнанСнег
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)