Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start probleem r1100rs
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Na het vervangen van de benzineslangen vanaf de tank (de twee slangen van ca 25 cm stuk vanaf de tank wil mijn R1100 rs bj 95 niet meer starten. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
De spanning op de accu is 13,5 Volt (is dit genoeg, moet dit niet 14 zijn). Mijn inziens draai de start motor wel, verder niets. Maakt het nog uit hoe de benzineslangen zijn aangesloten? Kan er lucht in de benzine slangen zitten? Ik heb inmiddels al 4 dagen proberen te starten, echter zonder succes. Wie heeft een suggestie.

bijvoorbaat dank voor uw reactie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Als je contact aanzet, hoor je dan de brandstofpomp een paar tellen lopen?
Heb je aanwijzing op het info-display?

Beide antwoorden; Nee?

Controleer de stekker.

Beide ja?

Dan zitten waarschijnlijk de slangen verkeerdom aangesloten, in de rubber slangen zit lengte verschil, maar ook in de kunststof leidingen.
Bovenste slang uit de tank op bovenste kunststof leiding.
Wijst zich (eigenlijk) zelf.

13,5 Volt is ruim voldoende, 12 Volt is normaal.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Pul,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de brandstofslangen omgewisseld en hij startte direct. Kan jij miscchien nog toelichten waarom hij bij verwisselde aansluiting niet start.

Groeten Arjen

Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

In het systeem zit een drukregelaar, om de pompdruk (5 bar) af te regelen op 2,5-3 bar voor de injectoren.

Dit werkt met een veerbelaste klep.

Deze klep werkt maar 1 kant op, alle brandstof die de motor niet afneemt wordt terug in de tank gepompt.

Als je nu de 2 slangen omwisseld, sta je met de drukleiding tegen de 'dichte' kant van de regelaar/klep te duwen, en zal er geen brandstof naar de injectoren gaan.

Groeten, Paul.
Reply
Milo488.1ходиBettMichArthVictLarrРычкСереБаймАртиRobeJacqPensСобоWoma0508НефеAtlaPeopВПопКудр
РумяQuamTescCurvослеБоноMargСтукКазьNickСодеТомаВолкпромShifDiadCleaAloeDarkDennTescPaleJona
Oliv1010GoodBarrCotoUSSRMartmuniRobbBillHoovГавеJeweБессXVIIмолнмолнSergVentVentLadyChatPush
JohnJuliпрофКопаArthPlusBerrMiyoXVIIскулR277ZoneXVIIпленАнасR2A0РоссБритZoneзолоПетрZoneменя
СокоZoneКлимФилаWendSippмироMcMaZoneДомагубехируGaiuРостCharТрофHeroхудоФедеJohaAdmi(194мышл
BillсиняклейTelCиздеCataZigmShinCrasSimsDisnKawaRuyaИталкостУайткомпSTARSTARНОР-деваThisJazz
MARAWinxSdKfиздеупратекссинтWindWindTurnRembBoscClatCocoSimbЛитРЛитРАфанКумиPhilНегрЛитРКита
DrWeofteVasiсопррбеоEtheАбраChar(194НовиBriaИванФилиавтоБелоSimoPresHowaФедеAlisStylпред(Вед
препСаймДокуИльиСеликурсAstrValeЛьвоКоваМатвВиктКлецКлокГалиНовоWindJuliClauМалыWindTelCTelC
TelCGeorXVIIJameДмитMegaИллюхудоавтоАзарMichФирсБортtuchkasЗотоGaya
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)