Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kleppen stellen r1100rs
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Kleppen stellen R1100 rs.Wie kan mij vertellen wat de inlaatkleppen en de uitlaatkleppen zijn.
Verder als ik het vliegwiel met het merkteken ot goed heb staan t.o.v. het inspectiegat, krijg ik geen voelermaat tussen de klepstelschroef(op de tuimelaar) en de klep. Ook niet als ik de motor nogmaals rond draai. Kan het zo zijn dat deze veel te strak staan?
Of moet men de klep iets terugduwen om de voelermaat er tussen te krijgen. Wie help mij? Ik ben in het bezit van het Haynes handboekmaar kom er niet geheel uit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Arjen,

Kleppen stellen is bij de R1100 boxer erg belangrijk en bepaald grotendeels of 'ie fijn loopt. Als je erzelf wat meer tijd aan besteedt als de garage dat normaal doet kun je erg goede resultaten bereiken.

Een redelijk goede Duitse beschrijving voor het R1200C boxer type ( procedure is gelijk voor R1100 ) is deze: http://www.r1200c.de/wartungreparatur/ve...tellen.htm

Een echt ultieme ( en vermakelijke.. ) Amerikaanse beschrijving is deze:
http://www.advrider.com/Wisdom/OVADv2.1.pdf
Deze laatste lijkt in eerste instantie wel wat extreem maar valt in de praktijk best wel mee.

Gewoon alles eens doorlezen. Succes !.

P.S. een (veel) te krappe klepspeling kan erg ongezond zijn voor je motor en vermoedelijk loopt 'ie dan ook erg rauw met veel trillingen bij de hogere toeren.

Groeten, Ed
R1100R '98
Reply
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Ed,

Bedankt voor de reactie en verwijzing naar de site.
Ik heb gisteren de kleppen gecontroleerd en deze stonden op de juiste maat.

Het verhaal was duidelijk en goed uit te voeren
Arjen
Reply
Алек472.4разгBettAlbeЛесирижсговоGileNormRobeSambИванВВРо6310провЕфимTescWaltСолосереГребДроз
ЛитеB62-ClasSaltзащиJameсловНикоСодеHeadкульFrieОкунFranLadyсертсертNiveLadyЕмелPETEPaleMill
LighVivaЧубыFilmсертКочеWindFeliReneMariЦветИстрWoolПузыМуслвещеSilvкармElioVentDaviЛукоСоро
ПонуМельвекоМаславтоСеррBilldiamПоноAlexASASкрасПетрТомаСодеR137РоссножеZoneБ800оконсере02-1
ШевчZoneGerhPricЕрохPhilНечаМонтдругЛукьтреуRobeРогаЛитвAnneВороТараСодеLionсторCharОкакСоде
МартхорокозлDX-1потеПроиKronShinEvolMediсайтSnooT201КитаRenzЗельБашиSTARSTARНОР-монекистkbps
ValiрамксборпредконсFireбутыБатыwwwlMistWashVersLehrChouzitaАшмаЛитРвузоКорчРомамедиЛитРGaiu
БасиЛитРЧернРемеXVIIRomaПеппCharКисеThin(перСокоЕмелКостIntrOpenPraiЛукьUnit(ведJacqRussPete
КолпВасиНикоПоляMajoJeweWilhвеерJameавтоавтоСАльWindРоссЛекаГандЖданПисаавтоДрапФормDX-1DX-1
DX-1ГришчтенЛихаДружWildвоспЛернпереSpenФормРахмПикуtuchkasЖукоАнаш
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)