Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kleine beurt K1100LT, afstellen injectie en uitlezen Motronic
Reactie van bezoeker 'Christophe', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Weet jij wanneer de distributieketting vernieuwd moet worden ?.

De Stuurketting hoeft niet preventief vervangen te worden, ook niet volgens fabrieksschema. Er zijn op >www.FlyingBrick.de< voorbeelden bekend waarbij de ketting na ruim 400.000 km is los geweest en geen meetbare slijtage kon geconstateerd worden.
De fabriek raadt weliswaar aan elke 60.000 km de klemband (Steuerkettenspannschienenbelag= Spannband) te vervangen. De klemband kan inderdaad slijten maar over de noodzaak om dat preventief te doen zijn de meningen zeer verdeeld. Je kunt horen wanneer het zover is.
De klemband is van kunststof en klemt over het spanstuk (= Steuerkettenspanner=Spannschiene). Het ETK nummer van de klemband is: 11 31 1 460 814. Kkost ca 2 Euro.
Ik vervang mijn klemband eerst als hij lawaaiig wordt, met 66.000 spint mijn K75 als een naaimachien.
Het onderhoudsschema van de K75/100/1100 is gelijk, maar dat had je natuurlijk al op de site van Bert Meijerink gezien, de beste Nederlandstalige op K-gebied.
Het onderhoudsschema daarin is overigens afkomstig van de site van BMW-dealer Kohl in Aken. Dat weten alleen kenners....
Reply

Messages In This Thread
kleine beurt K1100LT, afstellen injectie en uitlezen Motronic - by Guest - 12-17-2004, 04:52 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)