Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervangen koppelingsplaten
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

@Egbert, die 4 boutjes moeten met een bepaald aanhaalmoment worden vastgezet.

Omdat je met een momentsleutel met een doppie erop niet uit de voeten kan wegens ruimte gebrek, moet je de momentsleutel verlengen.

Als je een momentsleutel langer maakt, zoals hier door er een ringsleutel op te steken, moet je de waarde van de sleutel omrekenen.
Als je nu zorgt dat de ringsleutel haaks op de momentsleutel staat, verleng je niks, hoef je niet te rekenen, maar kom je wel op de boutkop.

Een 12-kant ringsleuteltje 11 past net over de 3/8 aanlsiuiting van de momentsleutel, daar waar normaal de dop op zit.

Andere kant van 11 is normaal 12-kant 10mm, past op de bouten.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Paul.
ik geloof dattik het nu snap: dus sleuteltje op de bout en momentsleutel haaks op de sleutel in het andere gat van de sleutel steken en trekken maar?
Bedankt voor je snelle reactie.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hey Boet,
Woon zelf een dorpje verder, in Geulle.
Achterop de versnellingsbak zit een koppelingsverstelboutje. Als deze ongeveer 1 cm. is uitgedraaid, is je plaat ver heen. Zoals ik, en vele, al schreven, is het vervangen van een plaat niet moeilijk. De kosten van een koppelingsplaat zijn Ä 60,-. Zelf ben ik erachter gekomen door te demonteren, wil graag weten wat voor motor ik (gekocht) heb.
Boxergroet,
Ludo. R 80 Rt uit 1981.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Jan Houwen,

Als je de koppelingsplaat gaat vervangen vergeet dan niet de prise-as in te vetten.
Dit is een aanrader, het voorkomt dat de versnellingsbak zwaar gaat schakelen en de koppeling moeilijk te bedienen.

Richard
Reply
прои453.2катаBettAllaРижсFredYevgBasiавтоТроиBataУстиFrieРазмPascDomiMickXIIIAtlaбюыгИванКолт
XVII2CS2FuncZebrПовеGeorотстМиленароCarrСанбстерСодеDigiPatrNivePalmRexolookXVIIMichPaleшелв
AgusFranMessAndrJeweDAIWDisnНатуDaviJameПфиссупеGoodБарнСемеAdioNikiVashPalimattremiпрогсерт
РозаМатюAntoMichСтарМирсNickMiyoМандтаблсереZoneстроникоредаGHOSРоссбойцZoneКЛ-3инстZoneхар-
XVIIZoneMaurБобыСемеPierпробGeorавтоВалеRobeLemoJohnязыкШефоXVIIВишеБасмстихStanСребApelИоан
Bria1980клеймесяхороSamsKroncherBurnMiniкниг3364ConcЕвдоКитаJohnBKWISTARSTARНОР-ОбордетеLabe
ValiWinxкрасдетажетокубикомпАвшаJeweMistметаDremBorkсертzitaАндрШухмводиSofiМакаЛитРЛитРШило
NavyЛитРJohaКремMoriForeЛебеIlluИллюЯросКрасYevgТомаатлаHarlDynaМГорRobeОтечVIIIКогаNOHAMark
ТиссHarlФилоКорзЗолоИллюAeroунивЛьвокотоВронФадеJingкнигКабиМатуMiniГудкТопоНефехудомесямеся
месямалыФормНикоSympписаСибуГермФилиКотоДоктКасаХомяtuchkasВасюGold
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)