Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Piet Boon', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo: nu met de komende winter zet ik mijn motor in de schuur (BMW R90S) als ik hem dan na een week start slaat ie meteen aan, maar als ie een maand staat is die niet te starten, wel haal ik de accu er steeds uit en zet hem aan de accu lader! Dus hij heeft elektrisch genoeg!
Maar de motor wil gewoon niet aanslaan, wat zou de oorzaak zijn, en wat zou ik daar aan kunnen doen?
m.v.g. Piet
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:
Piet, dit komt naar mijn mening doordat de huidige benzine minder stabiel is. Indien je voor het starten de carburateurs zou leegmaken zodat ze voorzien worden van "verse" benzine, zou het probleem zich niet mogen voordoen.
Tip: als je de motor weg zet voor de winter dan kun je het beste de tank tot de rand volgooien.
Math
Bedankt voor de reactie en de tip, ik zal het proberen met een volle benzine tank, kreeg van iemand anders ook nog een vingerwijzing, met een busje Ether een spuitje geven voor het luctfilter als je start, dan slaat ie ook sneller aan volgens insiders, de bobines zijn wel elf jaar oud, maar na ÈÈn week slaat ie ook goed aan, dus dat zal het euvel niet zijn volgens mij. Math bedankt! m.v.g. Piet
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Ether is wel een paardenmiddel, niet echt gezond voor de motor! Wordt vaak gebruikt bij motoren die zo versleten zijn, dat ze haast geen compressie meer hebben...
Jeroen
Nou ontzettend, het is geen echt 100% ether hoor, het is natuurlijk sterk verdund, het wordt in een spuitbusje in de handel gebracht, heet dampstart, ik zal geen merknaam noemen, je gebruikt het maar heel even alleen om te starten, ik heb er alle vertrouwen in, dat het geen schade kan aanrichten aan je motor! Dat zal de fabrikant wel terdege uitgetest hebben! M.v.g. van. Piet.
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:
Ben het ten dele met beiden eens hihi.
Alle starthulpjes geven een extra aanslag op de krukas maar 1x per jaar om den brommert weer op gang te krijgen kan die best wel tegen gebruik alleen niet teveel.
En al eens geprobeerd de ruimte waarin die verkeert te verwarmen?
Groet Ruud
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Nou ontzettend, het is geen echt 100% ether hoor, het is natuurlijk sterk verdund, het wordt in een spuitbusje in de handel gebracht, heet dampstart, ... <weggeknipt>
Maar dat stond niet in jouw bericht. Sommige mensen gebruiken namelijk ook wel eens pure Ether en dat leidde ik uit jouw bericht af.
Groeten,
Jeroen
Ik zou niet weten waar je pure ether kan kopen, maar dat was een schrijf vereenvoudiging, het product zit in een busje dat heet dampstart, en is voor 's morgens als de bekabeling vochtig is dan kan je een spuitje geven. De motor staat ook warm genoeg, staat in een schuurtje onder in een flat waar het altijd + 10 graden is, daarom durf ik de motor eigenlijk niet met volle tank neer te zetten wegens brandgevaar ! Je moet ook aan alles denken ook, daar word ik wel eens een beetje moe van.
M.v.g. Piet
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:
hoi,
raar hoor, net een rondje op mijn r45 gereden, stond ook lang binnen(week of 6), zonder verwarming, met benzine kraan altijd open. ik wilde hem eerst rond laten draaien, even wachten en dan starten, maar hij liep gelijk netjes, dus ik denk dat je hem eens na moet lopen, en alles wat te stellen is, afstel. dat van die benzine: dat duurt echt veel langer! heb autoos en motoren die soms wel 3 maanden stil staan, dat moet heel gewoon kunnen.
heb wel het stationair mengsel netjes afgesteld met de colortune bougie, en ook zaken als synchronisatie/contactpunten/kleppen enzo is allemaal netjes, en sinds dien start hij zeer gemakkelijk. oja: vol chocke en als hij agslaat half chocke.
succes
grt, peter
Ik was gaande weg aan het stellen, wat peter zegt: nieuwe bougies, carbs sychroniseren, ontsteking bijstellen. De R90S loopt weer prima, hij gaat in de derde versnelling zelfs nog op z'n achterwiel (en dat voor een BMW) met dit goede weer haal ik de motor eens in de week uit de schuur, en ga als het niet regent, even een rondje maken. Ik heb er vertrouwen in dat, als hij een maand staat dat ie weer gewoon aanslaat. Nog drie maanden en we kunnen weer lekker rijden mannen, ik verheug mij er al weer op. M.v.g. Piet
|