Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ik wil gas geven en motor slaat af.
#1
Reactie van bezoeker 'a.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi ik wou vanmiddag even een eindje gaan rijden, en ik stap op geef gas ,wat ik raak amper het gashandvat aan en hij slaat af. weer starten hij loopt weer geef gas en hij slaat weer af .wie oh wie weet het of kan mij helpen?
het betreft hier een k 75 rt b.j 1989 met 150000 op de teller
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag a.

Een vreemd probleeem, maar misschien heb ik hier een even vreemde oplossing voor:

Achter op het gasklephuis is een zwarte schakelaar gemonteerd.
Deze schakelaar zorgt er voor dat boven 2000t/min als het gas wordt dicht gedraaid, er geen benzine wordt ingespoten, dit is om beter op de motor te kunnen afremmen en om brandstof te besparen.
Als deze schakelaar niet goed werkt, dan komt de motor niet boven 2000t/min als je gas geeft.
Ik hoop dat dit de oplossing is, succes,
Groetjes,
Marco
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'adri.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi marco .ik ga er vanavond meteen mee aan het werk.
ik zal eerst de lower er af halen ,dan kan ik er wel goed bij komen,denk ik bij de cabarateur aan de linker kant.
maar een zwarte schakelaar? ik zal m,n best doen om hem te vinden. maar voorlopig bedank.
groeten adri
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Adri,

De schakelaar zit in een zwart kunsstof doosje, precies achter de kabel van de "choke" kabel, om de motor een verhoogd stationnair toerental te geven,

Het afstellen van de schakelaar kan je met twee boutjes doen. De motor moet niet draaien!
Als de gashandel gesloten is en geen "choke" wordt gegeven, dan hoor je als je de gashandel net opendraait moet je een tikje horen, dan is de afstelling ok.
Het doormeten van de schakelaar heb ik nooit gedaan, dat weet ik niet.
Boven op de schakelaar is de aansluiting met een draadveer om de stekker, deze kan je indrukken en dan kan je de stekker er vanzelf aftrekken.
Nooit aan de kabel meten!!!!
De scakelaar kan je wel meten en kijken of je een reactie ziet tijdens de klik.
Misschien is er iemand op het forum die iets meer weet van het doormeten van de schakelaar.
Controleer nog even of je met een weinig gas geven tot ongeveer 2000 toeren kunt komen.
Groetjes,
Marco
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

naar't schijnt kan je de stekker v/d schakelaar losmaken en dan terug starten, de motronic gaat dan op noodprogramma zonder TPS. en rijden zou moeten lukken.
Het motormanagement is dan niet optimaal maar je kan verder.

Philip
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'a.gerritsen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi .marco en philip.
ik heb bijna van alles geprobeert wat julie zeiden. en ik kom nog niet boven 1000 toeren als ik gas geef een heel klein tikkie dan slaat hij al weer af. ik weet het niet meer,hebben jullie nog sugesties?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Heb niet echt ervaring met de K serie maar wel de volgende theorie.
Bij injectiesystemen wordt de luchtinlaat (klep in inlaatkanaal) geopend met de gashandle. aan die klep zit een potmeter die de verdraaiing (opening) aangeeft aan de computer.
Als deze potmeter stuk is of slecht contact maakt komt er wel extra lucht maar geen extra benzine. m.a.w de motor smoort.
Niet praktisch onderbouwd maar wellicht een aanleiding om verder te zoeken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Ik denk dat er drie draden gaan naar de schakelaar op de gaskleppenas. …Èn van de drie gaat ook naar de verstuivers, ik denk een groenachtige draad. Hierop staat een plusspanning als het de motor draaid.
Nu moet de schakelaar tussen deze draad en ÈÈn van de twee contact maken bij gas dicht en onderbroken bij gas open en omgekeerd met de andere draad, dus resp. doorverbonden en onderbroken, bij stilstaande motor en contact uit.

Monteer een licht testlampje tussen de groenachtige draad waar bij contact aan plusspanning op staat en kijk of deze lamp blijft branden als de motor gaat inhouden. Antwword hoor ik wel.
Groetjes,
Marco
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Arie Wit', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vraag me af of er wel voldoende druk op het
brandstofsysteem staat.
Zomaar een gedachte.

Vgr Arie
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Arie Wit', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vraag me af of er wel voldoende druk op het
brandstofsysteem staat.
Zomaar een gedachte.

Vgr Arie
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)