Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbrande lak kuip R1100 RT
#1
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben sinds kort in het bezit van een R 1100 Rt van 1998.
Nu heb ik gezien dat lak van de kuip achter de uitlaatbochten is verbrand en aan het afblodden is.
Hebben hier meer mensen last van of is dit exemplarisch?
Volgens mij is overspuiten geen optie ivm het opnieuw verbranden.
Zijn er mischien hitteschildjes in de handel of heeft iemand een andere oplossing ?

Groet
Cees
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

Cees, dat is niet normaal. Mijn 1100RT is van '98 met 65000km en mijn lak is nog altijd in nieuwstaat. Wat ik wel al gehoort heb is dat je dat vershijnsel wel kun krijgen door je fietsje veel te lang stationair te laten draaien. (geen koeling). Hoe is de temperatuur van het blok na een stevig ritje, heet of zoals de mijne dat je je hand nog gerust op de kleppendeksel kunt houden.

Groeten, Marc
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Cees C', geïmporteerd van het oude forum:

Marc bedankt voor je reaktie.
Ik weet niet of de lakschade er al was toen ik de motor 1 week geleden kocht.
Bij mij heeft hij nog nooit lang stationair gelopen.
Ik heb er zondag wel een erg stevige rit mee gereden waarbij de toerenteller vaak tegen het rode gebied is geweest en de snelheden best tot illegale aarden zijn opgelopen.
Ik heb niet aan de klepdeksels gevoeld wat ik volgende keer zeker zal doen.
Maar ik heb het idee dat de hitteveroorzaker eerder de uitlaatbochten zijn.
groet
Cees
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

Cees, ik heb ooit een RT gezien waarvan de uitlaatbochten vuurrood stonden, en dit na onderhoud door een officiele dealer. Wat bleek, de motor stond veel te arm afgesteld en er zo een abnormale hitte werd geproduseert. Trouwens wat ikzelf heb ondervonden is dat het CFR (constand far ruckelen of hoe je het schrijft) veel nadrukkelijker aanwezig is bij arme afstelling. Voor mij persoonlijk hou ik het op een iets rijker lopend blok.

Groeten, Marc
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:

Marc

Nogmaals bedankt
Ik zal er na laten kijken bij de dealer.
Hij moet toch terug moet ivm een wel erg rammelende drukgroep bij vrijloop.
Ik neem tenminsteaan dat ze de afstelling zo kunnen controleren ?

groet
Cees
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

effe aan computerkastje en dat is zo gepiept, laat wat horen als je wil, tnx

Groeten, Marc
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:

Marc
Volgens de dealer komt dit vaker voor en staat een Bmw altijd erg arm afgesteld.
Hier kan je volgens hen niets aan wijzigen zonder ingrijpende wijzigingen in het motormanagment (andere chip o.i.d.)
Ik ga de kuipdelen denk ik maar overspuiten met een hittebestendige lak.

groet
Cees
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Als een deel is overgespoten waarbij de ondergrondhechting niet optimaal is of er te snel de laklagen worden opgebouwd, dan zal de laklaag minder hitteresistent zijn.
Dit komt doordat de laklagen onderling te weinig ÈÈn geheel vormen, dan zal dus de oppervlaktewarmte minder snel kunnen worden afgevoerd en zal door de te hoge temperatuur gaan uitzetten en los bladderen.
Groetjes,
Marco
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:

Marco

Bedankt voor je reaktie ik zal volgende week bij de dealer informeren of er gespoten is.

Groet
Cees
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)