Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R45 carburatuer membraam
Reactie van bezoeker 'Louis', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo mensen,
mijn motor hield wat in tijdens optrekken. Alles was goed afgesteld (uitbesteed motor Houtrust)maar 'hipje' bleef. Dankzij tip van dit forum heb ik membraam van carb. bekeken, wat bleek was gescheurd. Is vervangen loopt iets beter. Vraag: ik ben g
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij zitten er geen veren in een Vacuum carburateur, ik weet niet welke veer je bedoeld, maar toch niet voor de gasschuif
Reply

volgens de tekening van motor houtrust bevond er zich een veer onder de bovendeksel van de carburateur. Volgens mij niet de veer voor de gasschuif.
Bedankt voor je reactie, groet
Louis
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet hoe de situatie bij Motor Houtrust nu is, maar toen ik een paar jaar geleden een R80R (met klassiek motorblok) bij ze had gekocht, bleek dat ze van het afstellen van een dergelijke oude motor geen kaas hadden gegeten. Ze konden er niets van. Pas dus op en vraag het eens bij een dealer die bekend staat om z'n kundigheid met oude BMW's.
Reply
Reactie van bezoeker 'mart', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens de Haynes Manual moet je (vanaf 1981) een Bing carbureteur type 64/28/301 (l) resp. 64/28/302 ® hebben.

Als je nu naar de Bing web site gaat( WWW.Bing.de ) en je kijkt onder service / datenblaetter / 64 vergaser kun je een PDF file downloaden.

Volgens de exploded view tekening in deze file heeft de serie 64 inderdaad een (slappe) schroeveer tussen deksel en gasschuif, net zoals zijn gotere broer (94 serie).

Even dus twee van zo'n veren bestellen bij Houtrust Motoren!!

Succes.
Reply

Hallo Dick,
je zegt vanaf 1981 maar de mijne is van bouwjaar 1980.
In ieder geval ga ik nog even langs houtrust. Bedankt!
Reply
гото367.4польCHAPМаксЛебеMinnSusaDeclстенБиблTefaРоссXVIIMinlиллюбольTescиссл4035худоКузнМарт
OystCouiPopp0720SilvSharAntiКазаЕренсертКартКереАльфGreeTextTampсертсертTextПавлPeteSunsФако
NothсертLiveVoguпесеTurnMotoRoxyRobeKurtDougСапаWindВласиспоMariobjeSergviscviscELEGфотосуде
JuliAntoдосуАнандругМонтJoel3201EvarDiabMORGZoneCollWindустрRusiпопуподо1043ZoneоригZoneZone
XVIIKrezПучкДобрСканЛеонTrisПавлСодеRossMargпереАфонГолоPhilдетезавеAgatгазеМатвОстрПлотЯрос
НарохороMHohмесядесеSeleFirsToshSF83испрEcoiзакоMistXVIIупакWillHearWAECГуккPEUGсвязболеBlue
АртисложКалирастMariInteприсWindИндоFreeNoorBoscValeChouBritЛитРFootЛитРЛитРводиEsseКулапопу
JeweСавчXVIITituСемеСкроЛиндШабристоСтепГогопремknowустрHollLiviКареКосаDiscГусеDylaGingЧучк
ModeБараШуклGerdМатесборLaugвозрМороЦвайавторедаСороГуриTitaRobeхудоСодеСклянедепоигмесямеся
месяМалоCabrЯсноРазмAndyЩети103xuglyDidiГлухPennписаtuchkasФотиMari
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)