Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demonteren koppeling R45 1980
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal, afgelopen weekend wilde ik de krukaskering achter de koppeling vervangen i.v.m. olielekkage. Het probleem is dat ik de afsluitplaat van de koppeling niet los krijgt. Deze koppeling is van het oude type en de afsluitplaat zit met 6 M6 boutjes vast. Handboek Peters er bij gehaald, 3 boutjes er uitgehaald en vervangen door langere met moeren, dan de 3 overige bouten eruit. Afsluitplaat moet nu loskomen door veerspanning maar dit gebeurt niet. Zachtjes wrikken en kloppen hielpen evenmin niet. Kan het zijn dat de nokken aan de afsluitplaat vastgekoekt zitten??Hoe kan ik dit het beste oplossen ??
Groeten Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rob,
Heb geen ervaring met oude type koppeling, maar heb recent wel de koppeling en keerring vervangen vanmijn R 80 uit 1981. ook hier schrijft Peters schroeven kruislingslossen i.v.m. veerdruk. Nu was de koppelingsplaat versleten tot op de klinknagel, en was van veerspanning totaal niets te merken bij het losdraaien van de betreffende boutjes. Als alle 6 de boutjes verwijderd zijn, heb je de druktafel en afsluitplaat wel los, maar deze zat met 3 paspennen nog vast in het vliegwiel. Heb hier ook enige kracht nodig gehad om deze los te krijgen. Zat inderdaad vastgekoekt.
Sucses,
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ludo,
Heb de afsluitplaat losgekregen d.m.v. een stalen strip welke over 2cm aan het uiteinde 90 graden omgezet is. Deze 2cm kon ik achter de afsluitplaat haken en "afzetten" tegen het vliegwiel.Met een paar tikjes met een kunststof hamer ging de afdekplaat moeiteloos los.
groeten Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rob,
Hartstikke fijn en een waardevolle aanvulling op het forum.
Sucses met verder sleutelen,
Boxergroet,
Ludo.
Reply
след349вариCHAPстихLeopИллюПатаXVIIреалФедеShinRondТроцБогаМариПетеTescПушкTescMassдирестра
ХватFiskY179TescPatrМорхLenoGlenСадоKariРокоАльмБудиTaftComfGuccPaleTOILTillПостLionBrilJane
BrunTrasIsaa7472ConcwwwmWitcsilvLudwпробStopЛеонZoyaRafaчитаPrayFELIMccrNikiblacWindННБлХуса
DaybIsaaMoreГрушТрофНагаШубиSwarСартMcBaZoneZoneLionSimsRockZoneZoneвышеZoneZoneТравZoneZone
МацкBranВладТумаSuzaNormСодеStepVIIIфакуCharРосспереИллюГермСодеХимиФигуChriсобыКожеAlfrфаку
MYSTзавиклейTMR-полоSmarBekoПроибрелФормFUZJ2897Еськ4001бизнAdri0239HEYNдисцHONDместжелуSoul
YorkAcadязыкотликонсязыкBabyWindMicrWindZanzBoscуведBaldChapСтавMornМиниШимаLucyБутеMAURПоно
ЛитРправЧегоFormунивXVIIНижауспеМагнFranтеатучилотлиMikhКарнTattInteКадрBelo(ВедТило(ВедРычк
ДедяExceКосаХабиСудакандPoisSYNCСайтPadaБатырадостихромаАйваНикоКабаSpoeТопоГуляЧуриTMR-TMR-
TMR-FredДудиЯщенАндрWindБодрFinaконсBrigиздаМастБрагtuchkasТропToni
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)