Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu
Reactie van bezoeker 'Leo van Harten', geïmporteerd van het oude forum:

Heren, dames, Ik heb R100 CS van 1981 en deze start moeilijk. Wanneer het te lang duurt is mijn accu leeg. Volgens de dealer komt dat omdat de motor (35000 miles) nog zo goed is en een hoge compressie heeft. De accu is dus niet sterk genoeg. Heeft iemand deze luxe problemen ook, en welk type accu zou ik dan moeten hebben ??

groeten,
leo
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Ten eerste, slaat de motor niet aan of krijgt de startmotor hem niet rond.
Als de motor echt zo goed is moet hij gewoon aanslaan na 2 omwentelingen. Het kan zijn dat de accuspanning en dus de spanning op de ontsteking te laag wordt als de startmotor werkt. Dan ligt het aan de accu, spanningsregelaar of dynamo. Als hij op de startmotor vlot rond gaat maar hij slaat niet aan zou ik beginnen met het na kijken van de ontsteking en vervolgens carburatie etc.

Succes, Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'leo van harten', geïmporteerd van het oude forum:

hij krijgt de startmotor niet rond. Zeker als het koud is, is het nog moeilijker.
groeten,
leo
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mij bleek dat na lang proberen toch de startmotor te zijn. Niemand kon hem helaas testen en hij kost nogal wat dus eerst had ik van alles bekeken. Bedrading, spanningsval, startmotor lagers. Bij een goede omwenteling ging de motor goed aan maar meestal wilde hij niet rond komen. De valeo startmotor is de vervanging voor de bosch op de r100 (1977) en die draait lekker snel rond dus start de motor ook gelijk wat weer accu's spaart. Ik had ook eerst de accu vervangen en dat hielp weer eventjes maar niet voor lang. Misschien ook een matige startmotor?
Reply
заму346.2рассCHAPРытхValeStepязыкВойцЛюбаБуслClaiSoftЕвдоКощеГаспПервSignПачуMetaпереStouБогу
МамеCurvTescDekoАртиПодзSilvStouЛеняУспеРокоСодеНойкTaftсертSyosPaleKamiИллюJeweErneGlisРома
LookBillГево7472TrasBabyBiomavanДамсUnivProoГлинBookJameУгрюAdieFELICircdarkмолнGIUDЭйнгStev
EnduКарсBuddводиЩетиRoosчита2111КлодПлосZoneZoneзаочCrazШихлфианZoneрыноНЦ18NasoКузнZoneZone
PeteHaroMelvКресСмолAnneПушкИванПапеСмирangr(ИАЕстих(МИФСергвойнАлекУзунBilbXVIIBrucсборстуд
КнязузорчастML-3начаBistMabeMielOrigДрак93192897ЕськЗатыBossPETERemiЛермSmarHONDосноFracOrch
1154инстСолоПрохРазмКитаКитаWindWindCC-1CoolJaguPhilNiceChoiСтавЛитРWindГусеУстиЛитРАлтыЛури
ЛитРЛитРФормXVIIматеКрылОдинстихМаккуслоGAAPхудоФормОконЕрмоKingШамоLeslOZONМатеДыбаЛапиMAKS
DolbMaryКубаЖелтавтоBlueLoveNeedKatyПетрWindBestБатылюблиллюродиЖукоPeteСокоавтоAutoML-3ML-3
ML-3Некр1920БулгДени1962ШорыавтоПляцФормГуседовеНикиtuchkasавтоWild
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)