Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overlopende vloterkamer R80 1982
#1
Reactie van bezoeker 'E Boessenkool', geïmporteerd van het oude forum:

Af en toe loopt de rechtervlotterkamer van mijn R80 (Bing CV carburateurs) over. De vlotternaald demonteren en weer monteren geft een tijdje rust en dan is het probleem er ineens weer. Heeft iemand ideeen over hoe ik dit duurzaam kan verhelpen?
Tegelijk maar even: BMW sleutelvrienden in de buurt van Beetsterzwaag gezocht; ik heb een garagebox beschikbaar en veel goed gereedschap.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Eerst controleren of de vlotter wel bij de juiste stand sluit.
Vlotterbak er af, Vlotter omhoog duwen, kraan open en de vlotter langzaam laten zakken. hij moet beginnen te openen als de bovenkant evenwijdig met de onderrand vlotterkamer van de carburateur komt. dit kun je instellen met het gebogen blikje dat de vlotternaald omhoog duwt.
Als dit goed is kan er sprake zijn van vuil in de benzinetoevoer.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

Wat je ook kunt doen, je benzineslang doorknipen,en een filter tussen plaatsen, ik had er ook last van, en is nooit meer voorgekomen.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Nieuwe vlotternaalden. Rubberen puntje is verhard in de loop der jaren.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik had er bij een ouder type (R90) ook last van. Alles geprobeerd niets hielp. Echter: het blijkt dat de vlotter kan verzadigen na verloop van tijd (ca. 15 jaar). Hij verliest hierdoor het drijfvermogen, en je kunt wel raden wat er gebeurd.
Nieuwe vlotters: nooit meer last gehad!! Ik durf mijn benzinekraantjes zelfs open te laten staan!!!

Groetjes Johs.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'jonas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wat je ook kunt doen, je benzineslang doorknipen,en een filter tussen plaatsen, ik had er ook last van, en is nooit meer voorgekomen.

bij mij net het zelfde, filter geplaatst, probleem weg
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

E. Boessenkool,

Zoals hierboven beschreven nieuwe vlotters en vlotternaalden en in de toevoerleiding een filter zetten.
Nooit geen last meer.
Maar jij woonde toch in Baflo?

Richard
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:E. Boessenkool,

Zoals hierboven beschreven nieuwe vlotters en vlotternaalden en in de toevoerleiding een filter zetten.
Nooit geen last meer.
Maar jij woonde toch in Baflo?

Richard
Ja Richard, heel lang geleden dus wel. Tegenwoordig in Beetsterzwaag, na een aantal tussenstations. Ben jij Richard uit Serooskerke?
Tot nu toe iedereen bedankt, ik heb wat dingen om aan te werken. Ik laat het jullie nog wel weten.
Egbert
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert,

Ja, dat is zeer lang geleden.
Stuur een mailtje naar;

goudzwaardr@hotmail.com

Richard
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Beste alle mensen die advies hebben gegeven.
Mijn probleem zat dit keer in vuiligheid, want het trad af en toe op en is nu weer over. Ik heb de naalden gecheckt, de tipjes zijn nog zacht, de vlottertjes zijn ook nog OK. Ik ga nu filters in de leiding zetten en ik weet wel wat ik voortaan ook regelmatig ga controleren (naaldjes en drijvertjes dus). Bedankt en tot wederdienst allemaal.
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)