Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurslot verwijderen
Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ludo,

Het kan best dat aan je slot niets mankeert maar dat het gat waar hij in moet vallen in het draaiende gedeelte van het balhoofd op de verkeerde plaats zit. Dit kan gebeurt zijn door het ondeskundig vervangen van de balhoofdlagers. Hierbij wordt namelijk de balhoofdbuis naar beneden geslagen om het onderste lager te vervangen en die buis moet daarna in dezelfde stand, met de uitsparing voor het slot dus op dezelfde plaats, er weer in komen.
Sukses!

Wil
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Alle,
Heb door diverse tips van jullie iets beweging in het slot gekregen. Vanmorgen de alles of niets methode, sleutel omgedraaid, drevel op het slot en naar binnen getikt. Sleutel omgedraaid en stond op stuurslot!! ( stuur is wel bijna een kwartslag te draaien, van uiterst rechts naar midden, Normaal?? ) Sleutel weer geplaats en na enig gemorrel ging hij weer van stuurslot af.
Denk dat verontreiniging en niet gebruikt de hoofdoorzaak zijn. Heb deze motor, R 80 uit 1981, pas een half jaar en weet weing van de voorgeschiedenis, doch wil graag alles zo werkbaar en orgineel mogelijk zien te krijgen.
Daarbij is dit Forum een Perfecte vraagbaak.
Alweer Veel Dank aan alle.
Boxergroet,
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ludo,

Het is ook mogelijk dat men geprobeerd heeft het slot te breken terwijl de motor op het stuurslot stond.
Flink aan het stuur sjorren > diefstal ??
Dat zou ook de slechte gangbaarheid verklaren.

Die van mij kan slechts een klein stukje draaien als het slot er op zit. R80 met orgineel slot en ook R26 met Hobbyist slot. (met boormethode vervangen)
Reply

Dank je wel Dick, weet nu hoe het orgineel hoort te zijn. Heb zojuist nog even stuurslot geprobeerd. Had toch weer een tikje met de drevel nodig om naar binnen te gaan??
Zoals ik al zei, weet ik de voorgeschiedenis van mijn R 80 niet, dus alles is mogelijk (geweest).
Boxergroeten,
Ludo.
Reply

Hallo Alle,
Omdat het stuurslot stroef bleef lopen, en niet te verwijderen was met de sleutel, heb ik de uitboormethode maar uitgevoerd. Wat bleek, de pen die in de balhoofdbuis valt, was behoorlijk scheef en flink beschadigd (juiste conclusie, Dick B.) Denk dat hij in het verleden ooit eens gepoogd is te stelen. Stuurslot is er nu uit, ga morgen een nieuwe kopen bij de Hobbyist. Hoop dat de behuizing van het stuurslot niet te zeer beschadigd is, maar dat zien we wel.
Boxergroet,
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn stuurslot (R100R) is nooit geforceerd, maar werkt al jaren niet meer. Buddyslor idem. Iemand enig idee wat te doen om e.e.a. weer gangbaar te krijgen zonder vervanging?
Reply

Hallo ger,
Lees al deze reactie's eens door, als het dan nog niet lukt!!! Ben zelf begonnen met het stuurslot regelmatig in te spuiten met WD 40. Toen de sleutel weer draaide, op de ,, op slot"stand gedraaid, en met behulp van een drevel voorzichtig een tikje op het slot gegeven. Hierna functioneerde het weer, zij het met beperkingen.
Het zadelslot heb ik d.m.v. 2 schroeven gedemonteerd en gangbaar gemaakt. Dit functioneerd nog steeds goed.
Boxergroet,
Ludo.
Reply

Hallo Alle,
vandaag nieuw stuurslot gekocht bij de Hobbyist, geplaats en: werkt ,,als nieuw".
Dank voor ieder voor jullie reactie's.
Boxergroet,
Ludo.
Reply
Машу327.9глазCHAPMarkПирлучилВанефилоЧернязыкPensRondпедаБрумMarcстихГермКорсTescРинкЛангАлек
XVII14ZBChamMetaBreeFreeDoveКазьPythDansвойнжизнAlisInteRobeSympPaleShamфилоКречPeneDoctPaul
MegaLycrнапрAndrLittCotoEugesilvВетрИркуalmoCLazComeЗапоОстаAtikFeliFallстенHarrYoraFantХалп
MatmIntrгранЛукиСашостихязыксерефотоСмирLAPIZoneJohnGarrPoulLAPI2111вымыRondZoneJohaFuxiZone
автоPoinLarrсборСтолШматLobsявляВереPeteШрагГолимеждначаСмолEdgaКлимСоде1278бюросторfiss(МИФ
РасспласPlanSoniSchmKronRikaLiebMotiрастакадСевеКитаРазмБажеGrouLaba(ГлюBELLVOLKКишиформJazz
тексCreaштамWateКитаWindNewsInteWindСемелистAdveValeсертупакЛитРЛитРGWRUINTEЧернЛитРChriНеми
ЛитРЛитРИллюЕлфидопоAcadСизоAlanXVIIКостТеатКорштеатLeonNatiГубаКоваВладКаплспинкрылRajnHarr
EnteInteабитКучмКилиСодеCeleXVIIJameФедоФорм(190матеШарыКротПушкИллюБураТопомалыWaltSoniSoni
SoniСереПикуеженSilvGuerБелоGeorФролкомиМигуЗайцwwwntuchkasБалаPatr
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)