11-29-2004, 11:56 PM
Reactie van bezoeker 'RenÈ van Schaik', geïmporteerd van het oude forum:
Peter,
Als ik jou was zou ik lekker voor een R80 kiezen uit de oude boxer serie, (ik ben het met Jaap v/d Berg eens) je bent een boxer gewend en als je dan ineens voor een K75 of een K100 zou kiezen dan is dat een wereld van verschil in motorkarakter.
De K-serie zijn eigenlijk een soort autoblokken (vooral de K100 oude 8-klepper), ze zijn ook echt gebouwd om veel Km¥s te maken, in Ophemert (bij Tiel) rijd er eentje met 700.000 Km op het klokkie!
Vorige week had ik een leenmotor van Joost de Vries Motoren uit Maarssen, een K75 die perfect liep maar op mij een beetje een steriele en saaie indruk maakte met dat hoge gierende uitlaatgeluid (net zo¥n miele wasautomaat), het is een heerlijk handelbare motor ,maar te weinig karakter en niet te vergelijken met een oude boxer
Zelf rij ik nu 6 jaar tevreden rond op een K100RS van ¥87 met 190.000 Km op de klok (gekocht bij 56.000 Km), zijn compressie is dik in orde en hij verbruikt geen spat olie.
Naast het reguliere onderhoud heb ik tot nog toe weinig malheur gehad met deze tractor op 2 wielen (veel koppel bij lage toeren) in 134.000 Km 2 sets remschijven vernieuwd, bij Km stand 130.000 kabelboom doorgebrand wegens laspitje op frameverbinding, bij Km stand 178.000 koolborstels startmotor vervangen en cardanlagers vernieuwd.
Ik gebruik de motor nu alleen nog in de weekenden met lange toertochten (voor de korte afstanden heb ik een Honda NX250)
Hoewel ik dik tevreden ben met deze K100RS denk ik dat mijn volgende motor echter wel een oude boxer zal worden (je wilt ook wel eens wat anders) en wel een R100GS, een all-road met lange veerwegen voor extra comfort over al die drempels hier in Nederland en ook vanwege het eenvoudiger onderhoud.
Ik heb enige tijd geleden een proefrit gemaakt op een R100GS en ik ben verkocht, hij wordt het!
De K100RS staat dus te koop!
Peter,
Als ik jou was zou ik lekker voor een R80 kiezen uit de oude boxer serie, (ik ben het met Jaap v/d Berg eens) je bent een boxer gewend en als je dan ineens voor een K75 of een K100 zou kiezen dan is dat een wereld van verschil in motorkarakter.
De K-serie zijn eigenlijk een soort autoblokken (vooral de K100 oude 8-klepper), ze zijn ook echt gebouwd om veel Km¥s te maken, in Ophemert (bij Tiel) rijd er eentje met 700.000 Km op het klokkie!
Vorige week had ik een leenmotor van Joost de Vries Motoren uit Maarssen, een K75 die perfect liep maar op mij een beetje een steriele en saaie indruk maakte met dat hoge gierende uitlaatgeluid (net zo¥n miele wasautomaat), het is een heerlijk handelbare motor ,maar te weinig karakter en niet te vergelijken met een oude boxer
Zelf rij ik nu 6 jaar tevreden rond op een K100RS van ¥87 met 190.000 Km op de klok (gekocht bij 56.000 Km), zijn compressie is dik in orde en hij verbruikt geen spat olie.
Naast het reguliere onderhoud heb ik tot nog toe weinig malheur gehad met deze tractor op 2 wielen (veel koppel bij lage toeren) in 134.000 Km 2 sets remschijven vernieuwd, bij Km stand 130.000 kabelboom doorgebrand wegens laspitje op frameverbinding, bij Km stand 178.000 koolborstels startmotor vervangen en cardanlagers vernieuwd.
Ik gebruik de motor nu alleen nog in de weekenden met lange toertochten (voor de korte afstanden heb ik een Honda NX250)
Hoewel ik dik tevreden ben met deze K100RS denk ik dat mijn volgende motor echter wel een oude boxer zal worden (je wilt ook wel eens wat anders) en wel een R100GS, een all-road met lange veerwegen voor extra comfort over al die drempels hier in Nederland en ook vanwege het eenvoudiger onderhoud.
Ik heb enige tijd geleden een proefrit gemaakt op een R100GS en ik ben verkocht, hij wordt het!
De K100RS staat dus te koop!