Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K serie of R serie ???
Reactie van bezoeker 'RenÈ van Schaik', geïmporteerd van het oude forum:

Peter,
Als ik jou was zou ik lekker voor een R80 kiezen uit de oude boxer serie, (ik ben het met Jaap v/d Berg eens) je bent een boxer gewend en als je dan ineens voor een K75 of een K100 zou kiezen dan is dat een wereld van verschil in motorkarakter.
De K-serie zijn eigenlijk een soort autoblokken (vooral de K100 oude 8-klepper), ze zijn ook echt gebouwd om veel Km¥s te maken, in Ophemert (bij Tiel) rijd er eentje met 700.000 Km op het klokkie!
Vorige week had ik een leenmotor van Joost de Vries Motoren uit Maarssen, een K75 die perfect liep maar op mij een beetje een steriele en saaie indruk maakte met dat hoge gierende uitlaatgeluid (net zo¥n miele wasautomaat), het is een heerlijk handelbare motor ,maar te weinig karakter en niet te vergelijken met een oude boxer
Zelf rij ik nu 6 jaar tevreden rond op een K100RS van ¥87 met 190.000 Km op de klok (gekocht bij 56.000 Km), zijn compressie is dik in orde en hij verbruikt geen spat olie.
Naast het reguliere onderhoud heb ik tot nog toe weinig malheur gehad met deze tractor op 2 wielen (veel koppel bij lage toeren) in 134.000 Km 2 sets remschijven vernieuwd, bij Km stand 130.000 kabelboom doorgebrand wegens laspitje op frameverbinding, bij Km stand 178.000 koolborstels startmotor vervangen en cardanlagers vernieuwd.
Ik gebruik de motor nu alleen nog in de weekenden met lange toertochten (voor de korte afstanden heb ik een Honda NX250)
Hoewel ik dik tevreden ben met deze K100RS denk ik dat mijn volgende motor echter wel een oude boxer zal worden (je wilt ook wel eens wat anders) en wel een R100GS, een all-road met lange veerwegen voor extra comfort over al die drempels hier in Nederland en ook vanwege het eenvoudiger onderhoud.
Ik heb enige tijd geleden een proefrit gemaakt op een R100GS en ik ben verkocht, hij wordt het!
De K100RS staat dus te koop!
Reply
Reactie van bezoeker 'wouteRT', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ok, bedankt allen!

als ik naar de berichten in het forum kijk, en dit onderwerp, en bijv. advertenties op marktplaats(met opmerkingen als teller defect, schijven vervangen enz.), zie ik toch dat er zo links en rechts wat ellende met de k-serie is, en dat terwijl ze jonger zijn dan de 2kleps- r serie.
ik houd dus voorlopig mijn r45 (ik weet wat ik heb) en als er dan wat anders moet komen, zal het een veel cc- r-serie worden of misschien een vroege k75.

bedankt voor jullie reacties en tot schrijvens

grt, peter

Peter, De meeste onderons stellen pas een vraag als ze een probleem hebben. Als je let op de K-serie, zie je veel storingen. Let je op de R-serie, zie je netzoveel storingen en vaak zelfs dezelfde problemen als met de K. Als je de reakties leest, blijken er toch meer goede ervaringen te zijn als slechte!!Alles wat techniek gebruikt, kan kapot, maar de kwaliteit is bepalend. Gelukkig rijden wij BMW en zit dat dus goed. Niet voor niets rijden er nog zo verschrikkelijk veel oude modellen rond, met kilometerstanden waar de overige merken meestal alleen van kunen dromen!!!
WouteRT.
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

hallo WouteRT
wilde toch even op je verhaal een reactie geven

er rijden nog zeer veel jappen rond waarvan het blok
nooit open is geweest en ook met 150000 op de klok

er bestaan geen onderdeel winkels net als de hobbyist
omdat ze niets kwijt raken op technisch gebied

heb zelf veel jappen gehad ook nieuw
maar heb spijt van mijn k100 uit 1985 met 60000 km
motor loopt goed maar trilt als de beste
het geouwehoer met die rotte stekkers
teller's waar het condens uitliep lees kapot
hoofdas te weinig klinknagels
hitteschild roesten en loslaten
remschijven slijten lekker
benzinepomp+filter probleeem
zijdeksel ophanging stuk bij de eerste keer er af halen
olie/waterpomp lekkage
slappe voorvork
slechtzadel-en kwaliteit van de bekleding
contactslot storingsgevoelig
zijstandaard niet gebruiken i.v.m rookgordijn
dynamolampje blijft flauw schijnen= nix aan de hand ???
middenbok die door rot na ongeveer 50000 km
fanmotor is ook niet van de beste kwaliteit

ik zelf heb er nog niets aan gehad na 6000 km
dit hier boven lees je overal in ieder forum-boek
of bij een dealer
maar ik heb er genoeg over gehoord en gelezen
maar ik wil er van af van die viberator en toerental verslinder

goede ervaring, voelt degelijker aan als een jap
rest waarde , sleutel wat makkelijker

dit gezien uit het oog van een NIET merkblind geworden
motorrijder

groetjes en nog veel plezier met onze fijne hobby

pieter

Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Pieter,

Ik geef je groot gelijk, het is niet normaal dat mensen van een motor verwachten als ze 20 jaar oud zijn dat ze probleemloos zijn en dat er dan veel hobbyisten zijn die het leuk vinden om er zelf aan te sleutelen en onderhoud aan te plegen.
Ook is het onbegrijpelijk dat er ook nog mensen zijn die ook deze hobby hebben en de opgedane ervaringen met elkaar willen delen, omdat het officiÎle onderhoud bij dealers moet gebeuren die door de fabriek van de BMW auto zijn opgedrongen om ook de motorfietsen te gaan voeren.
Dan is het veel beter om een Jap te nemen, daar heb je geen kosten aan als ze nog in de garantieperiode zijn en waar iedere motorzaak dealer van kan zijn.
Logisch dat je geen voorraad van de Jap behoeft te hebben, meestal heb je de onderdelen als er na de garantieperiode iets stuk gaat binnen 3 maanden uit Japan toegestuurd gekregen.
Deze fabrieken hebben het ook erg gemakkelijk, elk jaar een ander systeem, dan heb je ook geen grote voorraad nodig.
Groot gelijk.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

hallo marco

mijn k100 loopt goed , maar wat er allemaal van af
nieuw kan gebeuren volgens jullie praktijk ervaring ondanks de degelijke naam BMW
zeg ik van ,dit is dus geen naam om de kwaliteit te
bepalen lijkt mij
de mensen die zelf sleutelen als hobby zullen hier zeker een fijne hobby aan hebben, ik ook maar heb dan ook een hobby motor lees sleutelmotor ( merk ) mijn k is dat stukje degelijkheid wat de naam op de tank zou doen vermoeden dan niet waard als je hier veel leest
onderdelen van oude jappen zijn zo te koop nieuw, praat ik over motoren van 25 jaar!!!!!!!

inderdaad is jammer van de echte dealers die hart hebben voor een motorfiets dat ze het dealerschap af moeten geven aan een autozaak , en daar werken meestal monteurs met het predicaat VERVANGER en
hebben ze niets met motoren wel met breede wielen en
spoilers sorry voor de enkeling

groetjes pieter
Reply
Reactie van bezoeker 'jan-willem', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo,

Ik heb het idee mijn R45 uit 79 een keer te verkopen en een k75 of k100 te kopen. Mijn R45 is er goed aan toe, dat is de reden ook niet. Maar ik lees best veel problemen met de k-serie. Klopt dat en moet ik het bij mijn r-serie houden om probleemloos te blijven toeren.Ik rijd slecht 1300 km per jaar.
Alvast bedankt voor de bevindingen !
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Een K rijdt prachtig, doch zijn wendbaarheid t.o.v. mijn goed onder handen genomen R45 is alles behalve kwiek te noemen.
Persoonlijk hou ik van Boxers vanwege het loopgedrag en de bouwvorm, en.......Je komt overal perfect bij.
Dat is bij de K-serie wel FF anders. Ook daar heb ik veel aan gesleuteld. En zo weet ik er wel wat van.
Oh ja, ....Drijfstanglagers kun je bij de K-serie met twee vingers in je neus vervangen, en dat scheelt ook wel eens.

Maurice
Reply
горо320.6BateCHAPЛапеCarlУрноBertRogoDaviПавлсереTefaНДЧеуспеПлутВороAnneкомаРазмВолоErikПрих
АлекFourDormGardсертсертсертАрлаВасуMatiвойнСанкStouзаниRitoDoveBrilNiveХашдAlaiErosCredдаол
перкManoВладCottYounCotoonligunmRichХилсMusiHonkYourиздаMartVansFeliКузиJacqрасшFinnПобеязык
WereDalvBarbHenrPresавтоБудрZoneLaurМироHappZoneIsaaQuicфантHappArtsимпеRondR116ШуноFuxiZone
станRockЛазаAgatXVIIСагаРабиXIIIАбрапереSlayШильJameПиняКорсЖданБуниMarkGammRobeсторинте(МИФ
КупцклейМельмесянароKronIritПроиконсFoliДадыМатоEscaРомаКитаКостLabaСолоВороVOLKсобо(191Hard
ScotдекоконтПотсигруWinxискуwwwiKissЩеголистsupeBorkсертFrisавтоЮжинЛитРбосеБычкПетрЛитРКоли
ЛитРаналПешкВальналиBriaШахопослultiRunnBossУсти(193ЦынкZappпрофтеатChriперс(ВедGrumдобравиа
PescножнНикиДБЭлОлисСодеSentЕрмиСтепFeelXVIIвозрГабрЕфреBircПушкМакмЛаврКозыМироТихомесямеся
месяВостразврассЛевшPaloЛипачитаСабазавеСухиГаслКулеtuchkasФилаРазм
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)