Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K serie of R serie ???
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Peter,

"over smaak valt niet te twisten". Ik heb diverse K's en nogmeer R'n gereden, maar uiteindelijk zweer ik toch bij de oude 2-kleps R'n. Dus overtuig je zelf en ga eens proefrijden op een K en overweeg of je een overstap wil maken.

By the way:
rijden ze nog:
R100RT '81 MD-71-KK
K100RS '87 MH-22-FP
K1100RS '93 MV-25-JD
R100RT '81 MD-63-GF
R1100RT'97 MB-BT-85

Ben benieuwd,
Groet Robbert
R90S '76
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

ok, hier hoopte ik op!

diverse reacties, en tuurlijk kunnen we wel melden hoe e.e.a. bevallen is!

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Arent', geïmporteerd van het oude forum:

Kwestie van smaak. IK heb over een periode van 12 jaar 200.000km met een K100 gereden en nooit problemen gehad, behalve de bekende storing met de snelheidsmeter. Naast mijn trouwe k100 bezit ik nu een k75 en een r1100rs. De boxer is spannerder om mee te rijden, maar ook wat horkig en stoterig bij lagere toerentallen en zeker niet zo gemakkelijk in het gebruik. Het wegcontact van het voorwiel voelt vaag aan. Geluidloos schakelen is een kunst. Heeft ook meer periodiek onderhoud nodig, zoals klepspeling en inspuit-synchronisatie. De k75 is naast een k100 subtieler: wendbaarder, lekker roffelend, zuiniger maar ook wel wat saai, omdat je bij accelereren nooit een duw in de rug krijgt. Als je ervan houdt en in de gelegenheid bent om zelf (klein) onderhoud te verrichten, moet je zoeken naar een oude boxer en dan een uit de laatste bouwjaren, geschikt voor loodvrije benzine en die met een Showa voorvork en paralever achter. Maar: kwestie van smaak.
Reply
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:

hoi peter

als je wil....... ik heb een erg nette K100 uit 1985 basic
met 53000 km alles perfect
behalve de eerder genoemde snelheids meter
die van mij heeft af en toe een snipperdag
denk een andere gever ( of de teller schoonmaken dit was
ook het geval bij mijn andere k100 die ik heb met zijspan ) daarom doe ik deze weg rij er nooit op en zag er te mooi uit om hem te gebruiken voor zijspan ombouw
als je wil heb ik er nog de wielen en de vork bij van de andere dus mocht je ooit............. niet te hopen natuurlijk

laat maar weten luik8@hotmail.com
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter ', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Peter,

Mijn R45 na 5 jaar de verkocht en op zoek gegaan naar een mooie K 75 of R. Maar het valt zwaar tegen als je gaat kijken en er zijn veel mensen die handelen in BMW's als bijverdiensten. Het is mij er tegen gevallen, maar heb sinds zaterdag een R 850 R gekocht van '95. Dit is echt een wereld van verschil met de R45 voor mij is dit een waardig opvolger van de oude R. Neem de tijd en ga vaak kijken je komt vanzelf de goede tegen, voor mij na 3 maanden zoeken. Succes met de keuzen.

Groeten,Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij dagelijks op een K75s met actueel 117000 km op de teller, tis gewoon een fijne en betrouwbare fiets in alles
Reply
Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf een K75RT en deze gebruik ik als woon-werkverkeerfiets. Perfecte zuinig(olie/benzine) verbruik.
Ook rij ik regelmatig (elke dag) op de K1100LT. Ook een zeer fijne fiets, maar iets minder wendbaarder en minder zuinig.
Beide fietsen zijn gewoon fijne fietsen om mee te rijden in weer en wind.
defecten...Als de motor gewoon zijn onderhoudsbeurten krijgt is er weinig aan de hand.

Mike
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

ok, bedankt allen!

als ik naar de berichten in het forum kijk, en dit onderwerp, en bijv. advertenties op marktplaats(met opmerkingen als teller defect, schijven vervangen enz.), zie ik toch dat er zo links en rechts wat ellende met de k-serie is, en dat terwijl ze jonger zijn dan de 2kleps- r serie.
ik houd dus voorlopig mijn r45 (ik weet wat ik heb) en als er dan wat anders moet komen, zal het een veel cc- r-serie worden of misschien een vroege k75.

bedankt voor jullie reacties en tot schrijvens

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaap v.d. Berg', geïmporteerd van het oude forum:

Als je een boxer hebt en mooi vindt, zou ik een zwaardere BMW bv. een R80 kopen, dit zijn de beste BMW's uit de boxer-serie. Ik heb nu mijn 4de BMW en ik wil niets anders meer. Als ik dan wel eens op een K75 rij van mijn dealer is dit mij toch iets te naaimachine-achtig.
Het loopt wel mooi maar heeft geen karakter, vind ik.
Aan jou de keuze.

Vr.Groet, Jaap
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Peter,
Je hebt groot gelijk dat je voor die 1300 KM per jaar bij R45 blijft. Je moet echter niet vergeten dat K's veel kilometers (>100..000) moeten maken voor er al dan niet problemen mee komen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)