Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'peter van oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Ik heb het idee mijn R45 uit 79 een keer te verkopen en een k75 of k100 te kopen. Mijn R45 is er goed aan toe, dat is de reden ook niet. Maar ik lees best veel problemen met de k-serie. Klopt dat en moet ik het bij mijn r-serie houden om probleemloos te blijven toeren.Ik rijd slecht 1300 km per jaar.
Alvast bedankt voor de bevindingen !
Reactie van bezoeker 'Rien', geïmporteerd van het oude forum:
Problemen met de K vallen mee. De Politie had niet voor niets de voorkeur voor de K-serie t.o.v. de R-serie.
Voor een hoop info over de K-serie kun je trouwens naar de volgende site gaan:
http://home.12move.nl/bert.meijerink/
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Peter,
Het is goed begrijpelijk dat je overstelpt wordt met gedachten, problemen, klachten etc.
Je moet je realiseren dat de oudere BMW motoren heel vaak in onderhoud zijn bij hobbyisten, die een ander vak hebben geleerd dan het repareren en problemen oplossen van oudere motoren.
Als je kijkt hoeveel oude BMW motoren er naar verhouding nog in een excellente staat verkeren ten opzichte van Jappen, dan krijg je een innig respect voor de constructie en de kwaliteit van de BMW. De meeste Jappen zijn al heel lang geleden op de schroothoop verdwenen, terwijl onze BMW nogsteeds goe dop de weg rijdt.
Kilometerstanden van 200.000 of veel meer zijn geen uitzondering.
Nu is de K serie een machtig mooie machine, de eerste met veel elektronica. Als er problemen zich voordoen, dan vraagt juist dit onderdeel een specialistische aanpak en zeker ook kennis van het systeem.
Laten wij allen blij zijn dat wij als BMW rijder een onwijs mooi systeem hebben en dat heet het FORUM van de HOBBYIST.
Wij helpen met onze kennis en ervaring met de zelfwerkzaamheid van het onderhoud aan de BMW motor.
Daar waar andere merk motoren al lang tot de nostalgie behoren, is onze flying brick zoals de Engelsman zegt, nogsteeds spring levend.
Dat is de garantie dat als je een k75 of K100 aanschaft, dat je niet alleen staat maaar door vele enthousiaste mensen kan worden geholpen, al is het soms moeilijk om op afstand en op papier een directe en snelle oplossing te geven.
Elke BMW dealer zal beslist in staat zijn om alles efficiÎnt en "vakkundig" op te lossen, allen wij moeten elkaar helpen als je het zelf wilt doen.
Geloof mij dat het nog verdraaid leuk werk is ook.
Voor sommige mensen is het soms alsof je moet zoeken naar een speld in een hooiberg als je een probleem hebt. Voor andere is gewoon de plek weten waar de speld ligt, helpen.
Ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik ook soms een steentje kan helpen bijdragen.
Er zijn ook mensen die zo fantastisch enthousiast zijn over de BMW K zal ik maar zeggen, dat zij zelfs wereldwijd en ook in Nederland een eigen hele website hebben geweid aan het fenomeen BMW K-serie.
Mijn oude beestje heet 200.000 kilometer gereden zonder revisie, en rijdt nogsteeds ver over de 200 km per uur zonder ook maar 1 druppel olie te gebruiken.
Dit overtreft menig automobiel.
Laten wij hopen dat wij iets van elkaar begrijpen en kunnen leren door elkaar te helpen.
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
marco,
Wat raad je nou aan ? r45 houden of desgewenst een k kopen ?
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Graag lees ik dus ervaringen van mensen die zijn overgestapt en daar interessante ervaringen mee hebben.
grt, peter
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:
Da's net zoiets als iemand naar z'n geloof te vragen  )
't Is namelijk heel persoonlijk.
Ik heb voor een K75RT gekozen omdat z'n kwaliteiten zo geroemd werden en ik heb er geen spijt van. Als potentiele opvolgers komen voor mij de K1100LT en de K1200GT in aanmerking.
Maar aan de goede kwaliteiten van een R1100/1150RT twijfel ik in het geheel niet!
Die Qual der Wahl...?
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:marco,
Wat raad je nou aan ? r45 houden of desgewenst een k kopen ?
Peter,
Ik heb trachten duidelijk te maken dat wij een heel goed forum hebben, waar mensen met vragen en of problemen geholpen kunnen worden met goede raad en of ervaringen.
Dat zou ik graag zo willen houden, zonder subjectief te worden.
Dit is de enige juiste formule om een forum als deze te laten schitteren.
Vandaar dat je nooit een mening kan en mag geven die gewierookt is van subjectiviteit.
Daarom heb ik mijn ervaringen verteld en uitgelegd welke interpretatie soms kan worden gegeven aan iets waar veel positieve reacties aan verbonden zijn.
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Toch maar even mijn mening.
Als je van een boxer komt, kan je misschien niet wennen aan een K75/100, dus eerst eens proberen.
Niet iedereen is gecharmeerd van een K.
Ga je toch voor een K, dan de K75, loopt veel mooier als de 100.
Of, als je wilt blijven boxeren een R75/7, een R80 of een R850.
Is in mijn ogen genoeg als vervanging van een R45.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:
na jaren een K75 en een R90S te hebben gehad, is de K75 de deur uitgegaan.
waarom? dat is persoonlijk, als ik moest kiezen zou ik de R houden. Is naar mijn mening de echtere motorfiets.
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Peter, ik zelf ben een K-fan maar heb ook diverse R"s gehad voordat ik K'sging rijden. een R1100RS is in mijn bezit geweest nadat ik enthousiast werd over de nieuwe boxer maar al snel miste ik de power en het koppel bij lage toeren van de K1100. De nieuwe boxer had wel een uitmuntend weggedrag maar ik kon maar niet wennen aan het motorkarakter van deze. Het verschil tussen de oude boxer en de K100 is vooral te vinden in het veel sterkere motorblok, maar een oude boxer is ook niet te versmaden. Niet voor niets ben ik bezig met de restauratie van een R100RS uit 1978 die nooit weggaat.Mijn huidige motor is een K1100RS waar ik woon-werk verkeer mee doe, een probleemloos ding. Is eigenlijk ook een uitgerijpte en doorontwikkelde K die wel zijn beurten verdiend, en ja, zoals Marco aangeeft zijn deze motoren gevoelig voor alle electronica die werd gebruikt.Ik zelf voorzie alle stekkerverbindingen eens in het jaar van WD40, daardoor heb ik eigenlijk nog nooit een probleem ondervonden. Let op, ik heb een beperkt budget en al mijn motoren hadden minimaal 80.000km gereden. Wat de K75 betreft kan ik je weinig vertellen, heb er ooit een ritje meegereden maar miste vermogen, wel draaide het blok als een turbine. Verschil tussen de K100 en de K100-1100 16kleppers is dat de laatste iets meer trillingen veroorzaken maar wel een iets betere wegligging hebben. LET OP, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen met diverse BMW's
|