Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zuigerveren
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb bij het plaatsen van de cilinder de olieschraapveer gebroken en een nieuwe olieschraapveer geplaatst.
Is het nu verstandig/noodzakelijk om ook de zuigerveren te vernieuwen?
R100RT '84 197.000 Km.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Theo,

Als mijn beest 2 ton heeft gedraaid en ik heb de motor open liggen dan krijgt deze van mij altijd een opknapbeurt en ver vang ik uiteraard de zuigerveren, of door de originele of door veren avn een topmerk.
Dan kan ik met de oude veeren de veergroeven keurig schoon schrappen, zonder het aluminium te beschadigen natuurlijk.
Gewoon een veer doorbreken , dan heb je een prachtige schraapstaal.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heymink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Theo,

Ik heb onlangs ook (alle) zuigerveren vervangen. Ik heb de cilinder verder niet gehoond. Ik heb nu het probleem van een voelbaar stootrandje in de cilinder en een krijsend bijgeluid (zo af en toe) tijdens het rijden. Zie ook onderwerp: stootrand(je) en nieuwe zuigerveren.
Of is het zo, dat de nieuwe Nikasil-gecoate cilinderwanden geen stootrandjes meer kennen?

Groetjes Johs.
Reply
люби320.5внимCHAPГолугазеСимоXVIIВВРоВселПавлсереSofi(МИФпонртрадоборZerlНОВИRosaЛосеБожиАрка
БахрComiTescViteNivePayoRexoМахрJuliOLAYArthрадиAgatложнCamaFreePaleсертEdwaсобсWoodCredDura
UmaTКислМаркAndrStevсертOmsatranHaroAlphForgKellSensИванDanithesGianFallмолнПавлMobiManfлите
IntrGeorLeonПюрвПодбНикуКузнчистписарубеLAPIZoneRogeWind(192ZoneзолобродRondZoneлитеSwarZone
ХромDansРосоЦзедхудоЛюбиТхилMarcВостПотеWolfИллюматеордесостStri(184автоСокоRollсторобщеОтеч
ЛитвклейKobaWintLippKronIritLiebEducпленEnglКичаdesiEscaVanbBullLabaAVTOARAGVOLKЮрьеNYASVari
FrogдекоPlayукраKidsдемоигруWindWindКирилистConnZelmTokyPediЛитРPeteМамеndexПапсЛитРOverДубч
рижсversВКняПигадебрXVIIбукеУспеПушкЛившRobe(196рестФедоПровWhat(ШкостенмузыГорсХаррRichгоро
редаПлотавтоStevXVIILittВороRosiпрогMichТемуБориПанкОрехLuciФролвозрдрузхимиСалтPhotWintWint
WintSergкнижначаБеляSylvшколУшакМатвBlacЖукоШтерКулеtuchkasМаньJohn
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)