Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandend controle lampje knipperlicht
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Wie herkent het volgende symptoom of weet wat de oorzaak cq de oplossing ewrvan is, het gaat over een R90S van '76: na het contact aan zetten brandt het knipperlichtcontrolelampje. Niet zo sterk als normaal, maar ook niet erg zwak. Na een min 5-10 gaat het lampje van zelf uit; het gaat zwakker branden tot het dooft. Knipperlicht werk normaal, bij gebruik gaat ook het controlelampje op de juiste sterkte mee doen. Heb al een keer het tellerhuis uit elkaar gehad, maar kan geen gekke dingen ontdekken en de bedrading in de koplamp is goed. Wie weet wat dit kan zijn?
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Ik denk dat dit lampje in serie staat met de batterij en dat de laadstroom het lampje doet aangaan .D.w.z. hoe hoger de laadstroom hoe sterker het lampje brandt.Is de batterij volledig geladen gaat het lampje uit .
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb precies hetzelfde met mijn R80/7. Heb wel eens gelezen dat dit aan oxyderende contacten zou liggen, maar dat geloof ik niet zo. Ben benieuwd of iemand een oplossing voor ons heeft. groet jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Het licht waarschijnlijk aan de knipperlichtautomaat in de koplamp. deze is half electronisch gestuurd. Ik heb al jaren dat deze onregelmatig knippert bij verschillende toerentallen. Dit hangt een beetje af van de accuspanning. Ik heb helaas nooit een schema van het ding kunnen vinden want het is wellicht een slechter wordend onderdeeltje waar het door komt.
Als iemand een schema weet houdt ik me aanbevolen.
Reply
Гари318.9указCHAPAlaiReliводиБереМаляОполПавлсереDiamдетсВаксЮстиоборLariНОВИРазмБойкВелиинте
языкZebrExotAtlaсертPayoRexoфотоHarlOLAYGeorфильAgatPhilCamaFreePaleSunsкурссобсRichNiveYann
песеManoКлопAndrEllePeriFlesshinкандCathМирзRonaавтоКоллKashthesмелоСемемолнDaviGWCIВихнЛисо
JustPoulStefEscaобстГолоHamiNHRWЯновкрышLAPIZoneIsaaCommIsaaZoneпопуграмRondZoneОсинSwarкара
венгApirТер-КузнакадЧертКараFranфлотРудоJeanДворФедюордеЖукоForsFyodЩедрУвараль-CharМоскОтеч
прорBeneKobaMiniхороKronHansLiebшколинстSupeсклаPolaMilaГ456BullLabaAVTOARAGVOLKНовопосоEthn
AnniдекоPlayукраигружитеполиWindwwwmЭксабумаsupeBoscAdidPediаппаТронЛитРВязегосуЛитРRobeMary
GregфиловторязыкСпирBriaВороEverдопоAwayAlanЧереснимВертDarkCrazawarстенMichLaur(ВедBestтури
глазБельТихоКочаRichшколВороэнциНефеМГорXVIIЖуколучшСмирЧижоПушкЧеттСкроДебрБабаAdobMiniMini
MiniМаруФормЛемехудоMyslавтоCombВитаГорбДороЧернЕфроtuchkasMagiDeum
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)