Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K100 '84 doet niets meer
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Een klein idee betreffende het ABS syndroom.

Spijtig dat ik geen motor heb met een ABS remsysteem, ware het wel zo, dan zou ik een simpele goedkope schakeling hebben bedacht bestaande uit
1 zener diode
1 relais 12 volt met 1x maak contact
2 weerstanden
1 Si diode, bijv 1N4001
1 condensator 100
een doosje en een paar draadjes.

Volgens mij is als de componenten van de juiste waarde en in de juiste volgorde zijn gemo
Reply

Een klein idee betreffende het ABS syndroom.

Spijtig dat ik geen motor heb met een ABS remsysteem, ware het wel zo, dan zou ik een simpele goedkope schakeling hebben bedacht bestaande uit
1 zener diode
1 relais 12 volt met 1x maak contact
2 weerstanden
1 Si diode, bijv 1N4001
1 condensator 100μF- 500μF, 24 volt
een doosje en een paar draadjes.

Volgens mij is als de componenten van de juiste waarde en in de juiste volgorde zijn gemonteerd en verbonden het ABS syndroom genezen.

Ik heb dus wel een waarschijnlijk idee maar ik kan het niet meer uitvoeren, al mijn spullen zijn vernietigd.
Groetjes,
Marco Stubenitsky
Reply
Reactie van bezoeker 'wim wijlaars', geïmporteerd van het oude forum:

mijn k 75 bleef ook wel eens doorstarten na lange stilstanden moest snel de accukabels los maken
het start relais plakt dan aan elkaar maar na een paar tikjes was dat weer over,wel vreemd dat er nu niets meer
werkt dan je klokje .accu nu bijna dood?
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Het ABS idee hangt sterk af van de minimale spanning voor de ABS en de opgenomen stroom.
Tenminste ik neem aan dat je voor een korte tijd de spanning op de ABS op het juiste niveau wilt houden.
Reply

Dag Dick B,
Neen.
Het idee wat ik voor ogen heb is om de ABS tijdens het starten uitgeschakeld te houden tot de dynamo is ingeschakeld.
Dit is zodra het motortoerental net boven stationnair is gekomen.
Dan op dat moment zal de accuspanning al boven de kritische grens zijn gestegen.
ABS aan en geen knipperlichtjes meer.

Dit is eigenlijk de basis gedachte. Het is mijns inziens geen enkel bezwaar om geen ABS te hebben als je begint met rijden.
Opdat moment laadt de dynamo al bij.
Dit is redelijk simpel te realiseren, ik weet waar ik over spreek, jammer dat ik niet meer over de materialen kan beschikken om dit te realiseren.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert Boessenkool', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dag Dick B,
Neen.
Het idee wat ik voor ogen heb is om de ABS tijdens het starten uitgeschakeld te houden tot de dynamo is ingeschakeld.
Dit is zodra het motortoerental net boven stationnair is gekomen.
Dan op dat moment zal de accuspanning al boven de kritische grens zijn gestegen.
ABS aan en geen knipperlichtjes meer.

Dit is eigenlijk de basis gedachte. Het is mijns inziens geen enkel bezwaar om geen ABS te hebben als je begint met rijden.
Opdat moment laadt de dynamo al bij.
Dit is redelijk simpel te realiseren, ik weet waar ik over spreek, jammer dat ik niet meer over de materialen kan beschikken om dit te realiseren.
Groetjes,
Marco
Marco, wat ontbreekt dan om dit te realiseren?
Als het om de componenten enzo gaat kan ik je wel helpen, mail een schema naar boesrijk@uwnet.nl en doe er je adres bij. Specificeer waarden zoals van de Zener en geef ook aan wat het moet doen, zodat ik eventueel wat kan testen.
Als je de motor mist kan ik je helaas niet helpen, ik rij zelf een R80 zonder ABS.
Ik zie het wel,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:

@ Yvo,
hopelijk heb je je probleem inmiddels opgelost?
graag feedback, daar leren we allemaal van.
Reply

Dag Dick B,

Kan je mij misschien vertellen wat ongeveer de opgenomen stroom van een ABS systeem is als het in bedrijf is, waarbij de beide drukmodulatoren geen stroom trekken, dus ik bedoel eigenlijk alleen de electronica.
Misschien heb je ook meer schematische gegevens, wat ik heb is redelijk summier.
Als je kunt helpen, heel graag naar mijn e-mail sturen, hoeft niet mooi te zijn, bvd.
mstubenitsky@wanadoo.nl

Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
Ik neem aan dat je laatste berichtje gericht was aan Egbert Boessenkool
Reply
Ледо311.5ПолеCHAPСоло1801вперсборМоро(АлеСтепFionРоссодна«НасПрокПушкRondбытоBussСороПятнВикт
борьАртиLonaMajePureMoisHydrСмулWistGreeВереПервJoan1942InviSunsCitrTimoИллюпропElanCredFede
PhilАндравтоCamiFlowТрикViewdarkТублКазаKornGiulPushMediGiftCircMariAdioAntlполиVashРиклроди
LeftTroiMikeАлянЧеркFrieОмилчистПродPeteZoneZoneРубиSwarFredZoneменямонтMiyoZoneЛазаSwarZone
СодеWalkавтоСергBarbпредДобрпоряПестТокаFranJackGregФедоЯценanywFyodпредмузыRoge1953мгноОтеч
WillсамохороEDGEжелуKronПроиZanuинстинстКараMistAmebWalkбутыFashLabaиндиГусеVOLKГатчAnatBlue
ValiпалиKenwукрапалакомпКитаМейнAnchGreaClasAdreBrauсертPediЛитРЛитРЛитРРоссЛитРСтраHardСерт
ШуляЕремНовоИллюФедоПанаЧернHerbКарнГоритранBarbkoloЛариJohnwwwrБалаGeneSmarMicrКукидейсгоро
СтепЛыкоBodoИльиКороHere1950КондMerlPistМихеЖориБлинУзорЛеваКнижпридSoloзаниТонкJohnEDGEEDGE
EDGEИллюHansКравТихобогоКузнКиящwwwrWaspElviПотаAnthtuchkasПереSlim
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)