Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K100 '84 doet niets meer
Reactie van bezoeker 'Yvo', geïmporteerd van het oude forum:

Na twee weken stil staan contact aan doen en proberen te starten. Deed weinig maar de lampjes van de cockpit branden nog. Dus een andere accu pakken maar toen gebeurde het...... toen ik de accu wou aansluiten zonder contactsleuteltjes in de moter ging mijn startmotor lopen???? Dit leek mij een kortsluiting of iets dergelijks. contactslot en startknopje nagekeken maar niets gevonden. Na alles weer in elkaar gezet te hebben deed helemaal niets het meer. Ik heb alleen nog maar een werkend klokje....... Alle zekeringen zijn ook heel. Heeft iemand dit ooit gehad of enige suggesties wat er aan de hand kan zijn. Als iemand een kopie van het bedradingsschema heeft zou ik daar heel blij mee zijn.
Alvast bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij heeft dit iets met het startrelais te maken, is hier al eerder over geschreven.
Daar zou ik persoonlijk eerst kijken.
Daarna de kolenborstels van de startmotor.

Succes er mee!
Marcel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:

Marcel heeft helemaal gelijk, een bekend euvel bij te lage spanning. Het startrelais is de boosdoener. Losmaken is de boodschap.
En lezen, ook niet verkeerd.
Reply
Reactie van bezoeker 'marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Yvo,

Toen ik je probleem las, kreeg ik gevoelsmatig het idee dat je misschien de accu verkeerd hebt aangesloten, omdat nu alleen het klokje werkt, dit heeft een bescherming tegen verkeerd aansluiten van de accu.
Mogen wij hopen dat dit niet het geval is!

Ik heb wel een schema van de k100 uit 1984, als je belangstelling hebt, kan ik dat scannen en e-mailen, stuur je e-mailadres , dan zendi ik je het schema toe.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Yvo Schotman', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Marco,

Ik heb de accu niet verkeerd aangesloten! Dus daar ligt het niet aan. Maar kan een starterrelais zo blijven hangen dat de startmotor zelfs zonder contactsleuteltjes zijn rondjes maakt. Ik denk dat het ook iets met het contactslot te maken heeft, ga het morgen allemaal eens uit elkaar halen.

Oh ja mijn emailadres:

mhyschotman@hotmail.com
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Marco,

Ik heb de accu niet verkeerd aangesloten! Dus daar ligt het niet aan. Maar kan een starterrelais zo blijven hangen dat de startmotor zelfs zonder contactsleuteltjes zijn rondjes maakt. Ik denk dat het ook iets met het contactslot te maken heeft, ga het morgen allemaal eens uit elkaar halen.

Oh ja mijn emailadres:

mhyschotman@hotmail.com

Ze zijn onderweg,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Yvo,

Je mailbox is vol, misschien beter met een postzegel, geeft je adres maar, mstubenitsky@wanadoo.nl

Voor forum leden, ik heb niet de intentie om informatie te verstrekken buiten het forum om nogthans iemands privÈ namen en of adressen te verkrijgen of iets wat andere mensen stoort.
Ik wil alleen slechts iemand tot dienst zijn.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Alex', geïmporteerd van het oude forum:

Elektrische schema's van k75 en k100 bij Bert Meijerink, Deze site.
http://www26.brinkster.com/bertmeijerink...a_k100.jpg
Reply
Reactie van bezoeker 'Arent', geïmporteerd van het oude forum:

Zelfde euvel meegemaakt met mijn K100. Startrelais vervangen en klaar is kees.
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Die startrelais is in wezen niet kapot hoor. Door de lage spanning blijft die relais hangen en houd je startmotor op spanning. Daar is niks abnormaals aan. Zorg voor een goede aansluiting naar die tweede hulp-accu. Door slecht kontakt krijg je ook van die toestanden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)