Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plasje olie op de inlaatklep
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen,

In een ander onderwerp heb ik over een rookpluimpje geschreven. Zuigerveren etc vervangen. Ik heb nu als resultaat: af en toe een kort krijsend geluid uit de linker (?) cilinder. Dat is een ander probleempje (@#$%^: zie zuigerveren en stootrandje).
Bij de inspectie zie ik dat er in het rechter inlaatkanaal, net voor de inlaatklep een plasje olie ligt. Misschien is dat ook de oorzaak van een rookpluim bij het starten.
Ik heb de carterontluchting pas vervangen. Ook zijn er nieuwe zuigerveren gemonterd. De carburateur bevat geen (rest)olie. Aan de cartertluchting hangt een klein druppeltje olie. Oliefilter is droog.
Waar komt dit vandaan. Ik denk dat het teveel is om door de klepgeleiders te komen (hoeveelheid zeker twee theelepeltjes).
De inspectie vond plaats nadat een lange rit gemaakt was, en de motor 4 weken stilgestaan heeft.

Groetjes Johs
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

ik hoop dat oliefiter een typefout is, je zult wel luchtfilter bedoelen. de olie komt van de carterontluchting, dit zie je vaker, zeker als het alleen maar rechts is, de klepgeleiders is minder waarschijnlijk. je zou de rubberen buis eens kunnen verwijderen uit het aluminium kanaal waarin hij loopt , bv een tijdje in een stuk doek uit laten komen naast het luchtfilter, de plas zal dan wrsch zijn verdwenen. als je wel het oliefilter bedoelt wordt de term 'krijsen'opeens erg duidelijk. succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Zo'n olieplasje heb ik vaker gezien bij boxers met een 'injectiesysteem' voor de carterontluchting (zo'n beetje vanaf 1980). Daarmee bedoel ik de plastic buisjes in het luchtfilterhuis die de carterontluchting rechtstreeks de aanzuigbuizen van de carburateurs invoeren. Het gevolg daarvan is onder meer dat je stationairsproeier verstopt kan raken. Als je die buisjes verwijdert zodat de carterontluchting gewoon in het luchtfilterhuis uitkomt, is het probleem waarschijnlijk over. De eventuele olie die uit de carterontluchting komt, blijft nu in het luchtfilterhuis liggen. Als je dan bij elke vervanging van het luchtfilter de bodem van het luchtfilterhuis even aandweilt, is er niks meer aan de hand.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Jan,

Ja inderdaad! In de haast heb ik er oliefilter van gemaakt.... dat zou wel goed fout zijn als deze droog zou zijn!.
Dick: nou het is een BMW R90 uit 1974, althans het blok. Er zit zo'n rubbereb slang van de ontluchting die loopt tot op het hart van het luchtfilter. Hij hangt er alijd nog wel 100 mm boven.
NB wel apart dat die olie er zo maar uit komt zetten (met nieuwe zuigerveren!).
Reply
ситу311.3(рядThisКулеDoroЦелл(196БереDonnПавл220AWeseХудоРубаИндоПушкFlorучасFlorНовоЕникОльш
СодеФилиLonaMagrSkinFreeRoseпостЕКОзPureRobeCrisСодеавтоPatrвппбNiveTimoдолжStepRichCredBeis
BriaАндрполуCottNaviсертKaresatiЛени(АлмAdorErnsFranКедрZariCircCarlSchrФилиAlfrJohnLafaПопе
OxygPaulIsyaрассЛисоИванСтепкараИсаеStepZoneZoneЭнгеакваEdmoLAPIменяоткрRondZoneпринSwarZone
RobeJeweанглГрицстихJoelКресЧиняНасрАлекScotСтраAndrвперЗахаGregFyodустаШухмсобс1953стихОтеч
ДрабXVIIкомпТелесколKronПроиSamsупакинстнаряКита6119NeriОбъеplacчитаМакуAVTOVOLKBrucанглFUNK
AlasкрасInteрабоббюфLaugигруSalewwwaTaleClasconnслужOriePediЛитРРощиТороEmpeЛитРЛитРTracHarr
ПереязыкКоваСтанRichтворАрдаКомлИллюблагOlegСнялтеатСергХабаЦаребизнМлечIronЛоянMeliзнакLarr
SpeeпразкласБранМининеблтеатEnidКлимзаниДаниJonaучреЛазаSusaрубеЗайцErnsЛопаDeadКоваТелеТеле
ТелеатласклаGhiaPhilПотеSabiPlanЕвстWaltвозрРедьКалиtuchkasавтогуве
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)