Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Compressie meten, maar dan anders.
#11
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hi R drivers

Zoals jullie gelezen hebben bestaat de verschildruktest al vele, vele jaren in de kleine en vroeger ook in de grote luchtvaart. Groot is hier 18 cylinder, 54 liter inhoud en 3500 start pk. Alleen de dynamo levert al 30KW dus dan weet je het wel. Zo'n machine draai je niet even rond voor een compressie test, bovendien zou je een mep van de 4.5 meter diameter prop kunnen krijgen. Op die er af te halen heb je een kraantje en 3 man nodig, dus dat doe je maar niet.
De druktest met perslucht komt dan wel heel goed uit.

De test is overigens een beetje achterhaald. Het dynamische effect wordt niet meegenomen (de lucht kan via een kapotte zuigerveer niet snel ontsnappen als de motor op toeren draait)
Zo hebben zuigers met "nul bar", dus met op vele plaatsen gebroken zuiger veren toch nog enige compressie in de praktijk. Het motorvermogen is echter behoorlijk lager door de "blow by" langs de kapotte veren.

Blijf maar rustig testen met het drukmetertje, zou ik zeggen. Het is van groter belang dat je de schuif carburateurs helemaal open draait als je meet, dat heeft een zichtbaar effect op de meting. Probeer maar!

tot horens,

Louis (1000 vlieguur, met nog meer BMW uren)
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Als er aan de motor sprake is van een defect wat je op moet sporen ,b.v. een verbrande klep ,kapotte zuigerveer of koppakking ,is het vaak bij deze methode voldoende als je kunt achterhalen ,,waar" de lucht weglekt.
Dit kan je op gehoor doen door met een eind van een slangetje in je oor ,met de andere kant te speuren naar een sissend geluid (carter,inlaat -uitlaatspruitstuk enz)
Oren hierna wel weer goed schoonmaken.
Let op dat de zuiger die op druk staat de neiging heeft zich naar beneden te verplaatsen ,dus motor in de hoogste versnelling en het achterwiel tegen verdraaiing blokkeren.

Groeten ,

Bep van Malde
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi, zie de site van midlock, ik denk dat je iets aan de te 151 heb.
(cilinderlekkagetester)
succes, grt, peter v oossanen.
Reply
#14
акте301.8зренCHAPПодвВелиЯськматрКардPeteСодеPiccDormПавлПлотArchHenrLudmпринApplсистБариИрод
WillК-00ВелиSignNeutKorrVaniДобррасссерттеатЛугаКагаЛевшPradLaboSchaPaleЦвирKurtErikNailауди
LighLycrЛазуSunnсковсертMindmattвечнСодевозрПавлМихафизиMattNikiоднаZebrотдеPlanCryTJaneМиха
AlexTameNeveДодоКурдОбухЗахачистПрабСодеHappZoneМихаMiyoAlphHappZoneсостRondZoneCastSwarChet
DaviJeweRobeДубрунивОстрДжершколДогэColiMEUCГжицЧашиJudaJeanBasiгражДаниRoacВКан1953факуКучк
StefГусеСтепГабаверхKronKaisDAXX3274FilzJinn7861рабоРосслитеМихаиздаAVTOCherCAREHeldчитаCros
polyHellInteнастпирамашисинтCambWindFordElegConnDaewCafeовощВаргРощиЛитРЛитРУстиЛитРAgatРома
ЛитРXVIIСаркЛебеBernКукуАбраHenrXVIIучасИллюпроуТроиXVIIDissНассТейлДивеМихаJacqThisвопрлуче
WindПараАвдеТихоШабаUSSRвозрхудоКутязанииздаDisnИванRussМалиПушкдеятГоттSympРезнБороГабаГаба
ГабаВысоTanzGretНессБлейдетяTeacФилиКрутавтодороХарчtuchkasXVIIВенг
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)