Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/5 loodvrij maken
#11
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Bij 90kkm kan het zeker geen kwaad de uitlaatkleppen te vervangen, ze willen ook wel eens spontaan breken.

Wat het lood doet is eigenlijk geen smeren, maar beschermt de rand van de klep daar waar deze de zitting raakt tegen verbranden.

De geleiders smeren zichzelf, door wat olie die langs de klepsteel lekt.

Wordt deze geleider nu te ruim gaat het olieverbuik omhoog, ook komt de klep niet meer recht op de zitting, met kans op breuk.

De controle voor slijtage door loodvrij zit in de klepspeling, als deze bij elke controle te krap blijkt, gaat het mis, de klep zakt ahw. door de zitting heen.

Groeten, Paul.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Pat 200 Eur.
Gelijk doen.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Teun', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry, iedereen zal begrijpen dat ik bedoelde er is nog genoeg benzine in de handel met een loodvervanger!!!
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Pat

Loodvervanger is de grootste rotzooi die er is;heeft op de lange duur desastreuze gevolgen voor het hele carburatiesysteem.Dit als gevolg van de eroderende en bijna abrasieve werking van de loodvervangingscomponenten die zich als kleine deeltjes/korreltjes afscheiden uit de benzine.
Gewoon doorrijden,klepspeling in de gaten houden en zodra de koppen aan revisie toe zijn geld uitgeven voor loodvrije spullen.
Inschuren met een schuur-en of lappasta kan altijd,echter moet je dan wel zeker zijn dat de hoeken nog goed zijn en de rakende vlakken groot genoeg zijn voor voldoende warmteoverdracht.Eerst eens controleren met een heel weinig (pruisisch)blauwe plakkaatverk hoe de klep aanligt op de zitting,NB slechts 3/4 ronddraaien.(Anders is het altijd "goed".)

Succes,Dirk
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

OOk een archief stukkie heb ik ook een schop gegeven
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Pat,
Bij het begin beginnen. Kleppen een keer stellen. Motor warm draaien of rijden zodat de olie overal zit waar die zitten moet. Dan de compressie meten in elke cilinder en je weet ongeveer of de kleppen of zuigerveren vervangen moeten worden. De motor heeft 90000km gedraaid en dan is er betreffende loodvrij niks aan de hand. BMW heeft in de jaren '90 eens een persbericht naar buiten gebracht hierover. Heeft een boxer 60000km of meer met loodhoudende benzine gereden dan kun je gewoon met loodvrije benzine doorrijden. Wil je het zeker weten dan gewoon de importeur of de fabriek om opheldering vragen.
Reply
#17
Витт295.1читаCHAPЛебеRoberwinAgatКалиTakaдиктHerdLaceFyodPierРаджJohnSallHenrBritвынуБеляЛопа
ФеррRondAmalАртиNiveCleaShioХалвДетссертСадоШевеШанксбчзShamSaltPalePaleCamaClemлитеGarnOliv
треуVoguMedwДжурCotoJustуравblueИллюKingсборEdwaLycrКэросборQuikblacмолнFallClicFredКарпХарт
FlyiMuchTaylКузьCariсловPhilSwarКутеLarrLAPIордеHansзолоZoneчистZoneкрылMiyoсереdiam1034Zone
КатаMileDeboТигрКейтсодеИллюPaulпара(184ЗинеЦветСказСкриСидоEtheForwExpeEmilЧернФлерЦветNich
словмолехудоExprJungAlbeArdoDaxx4124диорBeatСкры1805PETEXVIIИзгоWoodAVTOКадыTOYOИстрPoweJazz
PoppластсборДубрКитаHellтексWindPublInsiCitiСевеуведCafeBoziЛитеФедекрасDharШумсАлекSTOPХрус
AdriRosaМакаспорпроиНекрНеггПушкВсекГуреСумлОрлоСодеLikeОсипCastБовыФатьПилаDancтеатBlueСини
рабоМейсЭрлиProjЕИКаWillБрусМытьНефеПушкLionВолчАлекавтоФормпансThisKwanсостDebiРадоExprExpr
ExprнеожШорыНазапервЖукоПимеслужDougтаблЖураFirsЕвдоtuchkasШатаVenu
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)