Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K1100RS olie/waterpomp lekt
#1
Reactie van bezoeker 'Philip', geïmporteerd van het oude forum:

heren,
BMW k1100RS 1996
er komt olie uit het draingaatje van de olie/waterpomp onder aan de carterpan. heeft iemand hiermee ervaring en zo ja hoe is het opgelost, wat waren de consequenties? kost? zijn er herstelkitjes?
graag info van de techneuten waarvoor dank,

Philip
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Voor het reviseren van de pomp zijn de diverse onderdelen los leverbaar.
Voor een euri of 20 ben je wel klaar denk ik, mits je het zelf doet natuurlijk.
Mijn eigen pomp lekt ook een beetje, de onderdelen heb ik hier al liggen het is nu een kwestie van tijd en zin....

Voor info kun je hier terecht,
http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pum...ild2.shtml

Succes,
Marcel.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'philip van de poel', geïmporteerd van het oude forum:

fantastisch marcel, net wat ik nodig had!

philip
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Met het verhaal van philip begon mijn 1100 ook een tijdje geleden.
Alle seals vervangen en toch nog lekken en een zoemend geluid in de pomp.
Oorzaak was pitting op de as waar de seal op zit.
let dus goed op of je as niet aangevreten is,want anders blijf je sleutelen.

bestelnr zijn 11511704084 seal
11511464902 bus
11411460349 keerring 12-25-5/7
11411461793 as waterpomp

de kosten zijn 128.50 euro de as kost 99.50 euro

GR Erik
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

Erik,
heeft u dan de as van het gedreven tandwiel moeten persen? makkelijk? Mijn as is inderdaad ingelopen thv de oliekeerring.

groeten,

Philip
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

http://www26.brinkster.com/bertmeijerink...ekkage.htm

Philip kijk eens op deze pagina, duidelijker kan haast niet.

Veel succes Gr Erik.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik mijn dealer moet geloven ben je op lange termijn goedkoper en beter uit door de hele pomp te vervangen. Er schijnen modificaties uitgevoerd te zijn in de pomp gedurende de bouwperiode van de K1100. Daarnaast kosten de onderdelen los evenveel als een nieuwe pomp en leert de praktijk dat de pomp door pitting op de as vaak opnieuw gaat lekken.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'philip ', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb ondertussen reeds alle onderdelen in huis en heb ik een drijver gedraaid om de waterseal over de as en tegelijk in de zitting te drijven. De as heb ik eveneens nieuw gekocht. monteren is voor vanavond of morgenavond.

Philip
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als ik mijn dealer moet geloven..... bla bla. Daarnaast kosten de onderdelen los evenveel als een nieuwe pomp...

Een nieuwe pomp compleet 235 pleuro,
Onderdelen die nodig zijn o.a.
as 61 euri,
Div keerringen 20 euri...
235-61-20=157 pleuro verschil!!! (correct me if i'm wrong)
Tel uit je winst...

Succes er mee!
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Marcel,

You are wrong (=:

mvg,
Kees
K110/2 JS
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)