Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
achterrem K100
Reactie van bezoeker 'Frank Boerboom', geïmporteerd van het oude forum:

Het is al een oud beestje maar ik desondanks vind ik dat ik bovenmatig veel problemen met de achterrem heb. Al een keer het binnenwerk van de rempomp moeten vervangen (en ook het remolie-reservoir) maar ik heb de indruk dat mijn ezel remblokken vreet. Nou weet ik dat de schijf aan de dunne kant is (vast te dun) maar wat zijn daarvan nu eigenlijk de consequenties (hitte natuurlijk maar wat nog meer?)
Reply
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:

weet wel dat dit de eerste motor is die ik heb, die na wat gereden te hebben op bochtige stuur wegen op een moment helemaal geen achterrem meer heeft ( hitte )
schijnt normaal te zijn bij de k modelen ( uit 1985 )
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Even een kleine annekdote:

Toen ik voor de eerste maal op het circuit van Zolder in BelgiÎ ging trainen voor een wedstrijd met mijn raceauto, had ik ook problemen met mijn remmen.
Ik reed als een bezetene en gebruikte mijn remmen overeenkomstig.
Mijn rondetijden waren niet voldoende.
Ik ontdekte dat de remmen ook bloedheet stonden.
Daarna ben ik minder gaan remmen en wat schetst mijn verbazing, ik ging veel harder met top rondetijden.
Conclusie:
Minder onnodig remmen en je rijdt sneller en geen remproblemen als deze in orde zijn, met meer rijplezier.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Met mijn K100 van 1986 hetzelfde probleem gehad. Na een normale rit voelt de achterschijf warm aan(dit komt echt niet door de warmteafgifte van de cardan), terwijl de voorremmen gewoon koud blijven. Afremmen doe ik altijd op de motor, alleen de laatste meters gebruik ik de remmen.
Wat is nu mogelijk de oorzaak:
Doordat de flexibele slang vanaf de achterremcylinder naar beneden loopt, blijft er wat lucht in het systeem.
Ik ontlucht de achterrem als volgt: Maak de remklauwen los van de cardan. Plaats een strip van 4 mm tussen de klauwen en hang de remklauw zo hoog mogelijk en zorg dat de remslang geen neerwaartse bochten heeft. Ontlucht nu op de normale manier.

Groeten, Frans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)