Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
overwinteren
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi, leuke checklist, maar in mijn ogen iets over dreven. maar het gaat er ook om welke motor je precies heb, rijd je een glimmende, dan wil je dat ook zo houden, maar we hebben het over 5 maanden ofzo, dat moet echt gewoon kunnen, alleen de accu in de gaten houden.

het wordt pas echt beroerd als je toch door de pekel rijd, en hem daarna stilzet. olie en filter verversen kan ik ook nog wel inkomen. maar laten we nou niet overdrijven, met al die toevoegingen.

waarom moeten de uitlaten dicht gebonden worden? doorgaans zal de motor toch binnen overwinteren ?

ik overweeg voor mijn r45 een hoes te kopen, zodat hij buiten blijf staan deze winter.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'JH', geïmporteerd van het oude forum:

Peter,

Wat betreft de hoes moet je er goed voor zorgen dat je wanneer het kan gaat luchten, anders krijg je ontzettend veel vocht/condens.

Mijn motor heeft nood gedwongen een winter moeten door brengen onder een hoes en dat heeft hem niet goed gedaan. Je krijgt veel condens vorming onder de tank en dat is de juist de plek waar alle contacten en aansluitingen zitten!

Jacob
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Jacob, bedankt voor die tip. misschien is dat ook de reden dat het onder de tanken van diverse motoren roestig is. Denk je dat het beter is dan zonder hoes te laten staan en bijv. metaaldelen met siliconen in te spuiten ?
Ik zal eens overwegen hem binnen in de garage te zetten voor een maand of 2 a 3.Plek zat maar ik vind dat zo een gehannes. Bij mooi winterweer gaat het toch ook vaak kriebelen om te gaan rijden!

succes allemaal in de wintermaanden!

grt, peter
Reply
пого286.5достCHAPинстKoboHaliМале(194ColuЯковGranВелиБутхговоШульXVIIКарцJohnШевчГренКацаЛипи
ElliРоссSG30TescAutrсертCityПетрРокоAntoXVIIпо-рJohnNordКупаDolcCarrPaleШураLambКолеKamiDove
ArtoBrasАрт-МетрGrimQuicVogusilvIntrBehiкадр(196МороXVIIоблаNikigunmсторлитеSpliErotКоваХрен
SleeLandMichDaviJameСельDREAРоссИллюпроизолоГлинlangZoneZoneзолоZoneраздSeikZoneHappNasoZone
GregAndrPierКрасKLEOтехнСудьПолкавтоDisnВлодFilmГрибКупрJoelMambГрюнKathТопоAlanВМФаRogeВост
ссылмодеосноCitiкороKronArdoSonyTommязыкШпакматеРоссИллювысоГ720ГучиатмоГельNISSWhisизлоMain
ValiинсткистBlueсклаHellкартWindWindSilwМаркRedmSmilTheoBoziВолкАудиЛитРHousАстаСемеЛитРTake
ЛитРЛитРстраописЧистЛюбиусперазнМикуСодеопубвторкотоNeroКузнJeweАндрРеклHaryСкляPlayKareспок
ГрозНекрШевцучреПестChilМатвСмирначабиблРуднчемпHarrPaulЛернпоэтThatустрвыруБаркавтоCitiCiti
CitiВороMoucАгафХалиАфонEmotFollГудкТыщуКузнТокаРазмtuchkasКороЛукь
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)