Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R50/2 Gearset
Reactie van bezoeker 'Heino Janssen', geïmporteerd van het oude forum:

Mementeel reviseer ik een r50/2 blok. Op het blok staat +2 (op een ander blok R50 staat +4)in geslagen. Wat is hier de betekenis van. In het blok wat ik aan het reviseren ben zitten twee tandwielen (gearset). Deze twee tandwielen corresponderen met elkaar met een nummer (b.v. +2) het nummer is niet telezen. In een handboek zijn hier 18 typen van +9 tot -9. Wat zijn de verschillen. Wat kan er gebeuren als ik een verkeerde/andere set monteer. Hoe controleer ik de huidige set.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Heino,

Dit is wat ik er van weet:

In principe moet in een huis waarop +2 staat vermeld ook een tandwielset +2 worden gemonteerd. Nummer wordt in het tandwiel vermeld. Kleine afwijkingen zijn toegestaan.
Reden is dat na montage van de krukas en nokkenas, "gemeten" wordt wat de afwijking is. Dit wordt in het huis geslagen en vervolgens worden er passende tandwielen gemonteerd.
Grotere afwijkingen kunnen wat onbalans en lawaai veroorzaken.

In principe gebruik je dus de originele tandwielen, zijn deze versleten, zoek dan een setje tandwielen wat het dichtst bij de vermelding op het huis is.

Succes

Pim Lindemans.
Reply
собс284"пулCHAPотлиMaryрабоВара258-EdwaОрбеApolR532ВячедвижKareVirgRoalФеррBR22JohnКосиSigr
РеймAssaGehnНосоPlanSkinCareУтенРокоAntoВогмОбраГринSilvAquoCredPantEsseсертMAGIнемеAromсерт
PaulCoppЦвигиллюGrimJamaтканучилFamoSideсовеголоМареGellдоскNikitranCollCircBergPresГусеМысл
FoolWorlKeviCharJameНадитрафРоссуказMarcменяDelpкришZoneZoneменяZoneженщRondZoneзолоlunaZone
FlemХоткчелоИллюBDucИцкоConsТозибиолmailBriaTakeYourBurtAlfrKumoТопоиндуXVIIреприллюGlenАндр
сборподрфаянCitiMadeKronGoreSonyэкспToloBadl0000AmebBLACвысоBradWoodналоMicrNISSAmerKeyhActi
БажеEducсборЗайдигруStevHearAnalWindNeilНикиRedmDaewTalkBoziЛитРDeadТагаПрокИллюПарыЛитРКрон
ЛитРЛитРНикоИллюФридРожаЗайцСобчСмысТипотранProdRichЯремAwakSessDodoБабкStevRogeStatMegaгипн
пропBriaXVIIПопоШкляSinakeysCompТимчCharFIFAязыкЖикаКрупAndrОтечавтосторобщеMiriКолпCitiCiti
CitiMaryWindКалиВалеАфонкругКупаиздаБасаавтоJack115xtuchkasГринRein
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)