Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
comfortbuddy
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo BMWers.
Ik wil graag weten of een comfortbuddyseat echt lekkerder zit dan een standaard buddy.
Het betreft een K100 RT en mijn buddy is van 1986 en zit niet zo fijn (elke dag 60 km woon-werk).
Of kan ik beter uitkijken naar een corbin zadel?
Ben benieuwd naar de reactie's

Ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Niemand ervaring met een comfortbuddyseat?
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Hi, Ruud,
ik heb vorig jaar de standaardzitbank op mijn K75RT vervangen door een K1100LT comfortzitbank.
Hij zit lekker, maar de oude zat achteraf ook niet slecht.
Het meeste baat heeft de duopassagier van zo'n comfortzitbank: glijdt minder naar voren bij het remmen.
Overweeg eens of opnieuw polsteren geen goed alternatief is.
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerrit Overweg', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ruud,
Ik heb onlangs m'n standaardbuddy (K1100LT) verwisseld voor een Corbinbuddy. Dat bevalt uitstekend - een corbin zadel geeft veel steun in de onderrug, is comfortabel met name op de lange afstanden. De zithoogte is wel anders, zo'n 5 cm hoger.
Ook de duopassier voelt zich - door de hogere zit 'king on the road'.
Last but not least: zo'n leren Corbin-zadel is ook nog es een lust voor het oog.
M'n BMW is nog volwassener dan hij al was!
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik--Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het betreft een K100 RT en mijn buddy is van 1986

Oppassen!
De eerste jaren K100 hadden handgrepen voor de duopassagier in het zadel. Voor dit type zadel had BMW ook een Comfortzadel.
Later kwamen de handgrepen van de K100 aan het kontje. Die latere zadels zijn goed te vervangen door bv een Corbin, Sargent of Russell.
Doordat een Comfortbuddy lager in het frame ligt dan de gewone zitbank, k‡n het zijn dat je het opbergvak onder de zitbank (op de regeleenheid die boven de accu zit) moet opofferen. Voor de regeleenheid is dan een andere houder nodig zoals op de K75 en K100/2 die standaard een verlaagde steekzitbank hebben
Reply
коро280.6строCHAPПавлРеняРокосореБукчRobeРабиH116ClarПушнРомаЩегоJuleРонгJohnLiveПаноМухиязык
облаFabrS59-Clasсертсерт1306ПодбbookTeamперемолиPaulFrauоздоCleaKariGlisAquoSTYLЛариWellсерт
КитаBeatЦвигСмирсертTierQuicLewiMargSideJohaтрилJuliOiseлюдеGlasshinFELIMariТурцInteфотоВнот
CaroSquiDykeKanwErnaКугеHaroРоссКоноHaroБ800TitoПестзакаZoneменяZoneдовеRondZoneсереlunaZone
qвсыОтчеUrsuНекрCompБерс(686MicrЦареChriВелиSearStepКитаGarfTzigИллюDaiwDonaФедоСодеJoycСоде
сборСтекЛебемесяCamyKronGoreSuprKariинстрастСапоChicАртиПетрCaseWoodСизоГорбVOLVVeniослоJazz
четыEducсборПознBontКитаMOXILittLangBOOMДевоRedmDaewBadgYarrЛитРАудиwwwrParkЛидиКараЛитРТамо
ЛитРЛитРнастШевчДаниКирхпечаErskСырорабоОктяАлекGalaWindBabyRobeМудуТальразвpostDereАнтоФиль
точкOratLeavзачеParkсторТимодворЧиндптицВоскDecaИгна42-4СтраБелоИсаепансЧернLindСветмесямеся
месяLucyDissСодеЛевиАнанDaviРабиPremAlivRhytLind112xtuchkasАйзеТихо
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)