Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppeling slag verkleinen
Reactie van bezoeker 'Tak', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds kort een /6. Reuze lol, maar ik heb nogal kleine handen en ik merk na een ritje vaak dat mijn linkerhand wat geforceerd aanvoelt.
Ik vroeg me af of en hoe ik de totaalslag van de koppelingshendel kleiner kan maken. Ik heb al wat gedraaid aan de afstelling bij de hendel, maar daarmee verander je alleen het aangrijppunt. Het gaat mij erom dat de hele hendel dichter bij het stuur moet komen te zitten.
Of natuurlijk het hele ding minder zwaar, maar dat kan vast niet met zo'n diafragmaveer.
Reply
Reactie van bezoeker 'Victor Sauer', geïmporteerd van het oude forum:

Als je de hendel dichter bij het stuur wilt hebben zou je iets tussen hendel en hendel aanslag moeten fabriceren (lastig). Lichter kan wel en is dan ook beter (over een langere slag) te doseren. zie:
http://www.motoren-israel.de/
klik op producten en dan kupplung, onderaan de pagina staat de constructie. Niet zo'n mooi plaatje als bij Bench Mark maar is precies hetzelfde. Kost een paar centen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Tak', geïmporteerd van het oude forum:

Is inderdaad een goed idee. Ik vond het alleen te duur. Ik ga zelf maar eens proberen om iets dergelijks te maken.
Maar eerst de kabel vervangen (met teflon behandelen) en kijken of de hevel niet over het dode punt heen gaat.
Bedankt voor de reacties.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Minder zwaar kan wel, mbv een soort hefboom. bekijk de foto maar eens op de volgende link

http://members.aol.com/vechbmw2/clutch.html
Reply
каче275.9значCHAPтворШекшЭткиВеликартHiroсобаВелирисуБейеВансJackАфасСербрассCONSJuleJameУШек
TescVoltCranDeluAeroCarrMatiМартПервIntrДалгрыбоДьякLenoRoseCompGlisSchaWhitLuciКузнTrueDolc
LionRenaМироШейкAmarиллюThisIbizKnocBomb(реиНаумПугаправEdmoSonamiliPaliQuikТурцArcaВасиСоде
ПетрLouiRobeавтоDzhiGeorHareменяКривJeweJameEricРудаNasoZone8009ZoneXVIIMiyoZoneZoneосвя02-2
DashАмшиTituрепрMagiМасиПушкИванTheoWifeобучТейлБенлАстаRickиллюЛэймReadбольЛевифакуСульГанч
сборАлликлеймесязолоKronHansExelКитастрашариИспаOmniT200PoweПетрDonaKareРомаABL0метатераBlue
ШвейVictсборРазмпласкомпдемоWindWindWinxшнурRedmViteNursMaxiЛитРаспиAdvaназвThatLinuЛитРрабо
XVIIЛитРКожеСолоБранИллюБереLionАверИллюискуЛетуPaulкрасJeweHangWaysМаркPablCageHollArmaНорм
wwwbВейдTerrИванГатксторМощаFranКузнDeviДуднRogeАрсеАртаplanDaviJohnЯросКуклХорсPernмесямеся
месяСухочтенШустВеркИллюязыкписакнигУстиЗвегИсаенастtuchkasНасриллю
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)