Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stationair alles ok, carburateurs sync, maar als ik gas geef...
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het stationair toerental afgeregeld, 800 rpm, daarna de carburateurs gesychroniseerd, ging prima, alles met de gaskabels los dus die hadden geen invloed op de gaskleppen. Daarna de gaskabels weer aangesloten en die ook geprobeerd te synchroniseren.
En dat lukt me dus niet. In de stationairstand blijft eea mooi synchroon lopen. Zodra ik gas geef knalt 1 van de cylinders er eerder uit dan de ander.
Ik gebruik een zelfgemaakt synchrooniseertoestel, met een doorzichtige slang met wat olie, aangesloten op de vacuumpoorten - de zgn $4 synch-tool.
Zodra ik gas geef knalt de vloeistofkolom aan de rechterkant fors omhoog, maar stationair is alles mooi gelijk. De kabels staan niet te strak of te los, zowel visueel [kijkend] als voelend vastgesteld. Een hele lichte speling, zoals voorgeschreven.

Het gaat om een R100/7, en ik ging ermee aan de slag omdat ie opeens veel benzine verbruikt, meer dan gewoonlijk..
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken ?
Reply
Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum:

ratata wat moet een mens met jouw 'bijdragen' ??? Als je niks weet zeg dan niks en houd dit forum schoon !!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:

Kom, lief blijven!

Bob, het helpt als je een HELDER verhaal schrijft.
Reply

Aan welke kant dan ?

Als rechts een uitslag geeft op de sych-meter betekend dat dat die kant nu juist minder gas lijkt te krijgen en dus een groter vacuum heeft/meer lucht aanzuigt, dus dat zou betekenen dat ik links evt een lek of poreus membraan zou hebben ?

Of ben ik het spoor nu bijster ??

Reply

Nu we toch bezig zijn, heeft iemand een tip hoe die deksels van de carburateur los te krijgen ? {om bij het membraan te kunnen komen]
Ik heb al geweekt met kruipolie e.d., maar die schroeven zitten echt MUURvast. En ik wil ze niet dol draaien, die !#@$!@# sleufkopschroeven...
Reply
Reactie van bezoeker 'frans mulder', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Bob.
Eerste vraag:
Lijkt mij ook de linker kant.
Maar als je de aanzuigbuizen los haalt en dan gas geeft zie je de gasschuiven omhoog komen zoniet dan is ie kapoet.
Kijk ook ff of de sproeiernaald wel vast in de gasschuif zit,
heb het zelf op mijn R100RS bj:1977 gehad dat ie los was gekomen en in de naaldsproeier lag.Dan loopt ie stationionair wel mooi maar neemt geen gas over.

Tweede vraag:
Cabur.op de werkbank goed vasthouden,
en met een slagschroevendraaier(goed passende bit) los tikken/draaien.

Succes : Frans

ps:
bembraam is natuurlijk MEMBRAAM krijg je met snel typen( 2 vinger snelheid ) sleutel en rij beter!!
Reply
Reactie van bezoeker 'frans mulder', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Bob.

Wat je benzine vebruik betreft:
Ik zou de sproeiernaalden en de naaldsproeiers vervangen.
Deze worden naar verloop van tijd ovaal.
Ook drogen je O ringen in.
Het beste is de carb. te reviseren hier zijn setjes voor te krijgen bij de Hobbyist.

Groeten Frans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)