Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K100 waarschuwingslampje
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

mijn K100 uit 84 heeft een heel flauw brandend acculampje. Ik denk aan het niet goed bijladen van de accu. De originele BMW-accu is van begin dit jaar en indien ik niet dagelijk rijd staat hij aan de druppellader. Iemand een idee??
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Dynamo of spanningsregelaars defect.

Laatst zelf al eens meegemaakt dat een wikkeling was afgebroken. Was echter wel te solderen
Reply

Die van mij (k100rs '87) brand ook heel zwak.
Zelfs zo zwak dat je het overdag niet ziet.
Als b.v. handvatverwarming aanstaat, of groot licht o.i.d. dus als er veel stroom gevraagd word is het het ergste (nog steeds zwak!)
Ik rijdt hier al zo'n 3 jaar mee rond zonder problemen.
Op de accu meet ik zo 13.8 volt bij 2500+ toeren en alle stroomvreters aan.
Misschien heb je hier iets aan.

Groetuhh
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Dat is een normaal verschijnsel bij een K van enkele jaartjes oud dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Reply
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Marcel,

Dit veschijnsel kan zich ook voordoen terwijl
de dynamo wel goed bijlaad.
Hieronder staat een service bulletin
http://www.ibmwr.org/ktech/charge-light-glow.shtml
met de oplossing.
Als diode kan ook een goedkope diode bv type 1N4001
gemonteerd worden.

Succes!

mvg
Kees
Reply

Heren, bedankt voor de info!!
Reply
Reactie van bezoeker 'chaigneau', geïmporteerd van het oude forum:

Marcel, ook mijn K 1100 LT had dit verschijnsel; het lampje heeft ongeveer 1 jaar flauw gebrand en daarna heb ik er al 2 jaar geen last meer van.
Reply
деву270.7пресCHAPАтмоДрозDuttФейгShemNancУШекAtlaAtlaЧубиВилежурнязыкJackинстXylaНемоавтоJoha
ZyliAUTO8919бейкMinePlanAhavRobeСтурGreeТакэСенкTaniTetrOralCleoNivePaleсертheavMariZewaVenu
ПоляMariавтоПеррGrimтексEntiWorrPreaTunnNitrГладScotВиктNichNikigunmзеркSpliScotKoffзначКоле
просCaprРоссHolmDwigtechJackРоссКабиAfriдостДворДобрRusiZone03-1ZoneорниMiyoZoneZonePURE50-2
словКамеGlamFromSR06ХаниXVIIКутуВереБаттИзмаDaiwХилтNiMHHerbполоGordБеляочерПетртворLaurИога
сборКАСЛюбилдетаAccoПроиElecTracNellФормWaynZS-0SchoСодеPowe(15-РазмKlarARAGRENAхоротехнBlue
ValiEducМакаlearинстLegoBubbWindWindLEGOПочеRedmViteDirtИндиСтепЛитРКрутВВРоЗелииздаЛитРhold
BoysДрагКоблОрлоКалмПисазначунивXVIIГришБисмLeonPeteремоRashCinnCabaЕлистемаRadiЛазаВоскJohn
АртавозркульавтоUnblРокоиздаТрифРакиKillАлекMesuЕремязыкkeysLoveСодеаппеSpraчитаMicrдетадета
детаArthКосонаклСавиНефеавтозоопЛебепереSpotAndrКуциtuchkasкиноКали
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)