Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Aart', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Mijn R90S ligt uit elkaar, en ik ga al het aluminium reinigen met glasparel. Hoe houd ik het daarna mooi? Gaat dat met blanke lak? Siliconen? Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik het blok anders behandelen dan mijn wielen?
Bij voorbaat dank,
Aart
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:
Aart,
Alle aluminium delen van mijn R80/7 zijn 2 1/2 jaar geleden gestraald en daarna nog geglaspareld. Resultaat is fantastisch. Blanke lak zou ik er nooit opspuiten, is helemaal niet nodig. Schoonhouden gaat heel simpel met een beetje benzine. Of gewoon water met een goede autoshampoo. Let na het stralen op dat er nergens grit achter is gebleven in het blok, dus alle kanalen etc. brandschoon spoelen. Succes.
Groeten, Ton
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Heb 't ook ooit geprobeerd met "hittebestendige"blanke lak... Niet doen! Het is niet mooi, niet echt duurzaam. Gewoon parelen, is meteen je afwerking en kun je met al je Alu delen doen.
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:
Dik in de siliconen zetten, gaat bij mij al drie jaar goed.
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:
effe over je motorblok; gewoon zeer grondig reinigen met S100 (te koop bij elke motoport), met de nadruk op Ècht effe goed schoonmaken;
heb 't zelf gedaan op mijn 14 jaar oude R100RT (nooit gepoetst, doorrijden in de winter) en het resultaat was verbluffend
dus niet spuiten of iets dergelijks, want dat kan er toch later alleen maar vanaf bladderen
RenÈ
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:
Pas op!
na S100 behandeling gaat alles wel erg corroderen (aluroesten)!
en ijzer roesten.
Reactie van bezoeker 'bos', geïmporteerd van het oude forum:
Ik spuit alles een paar maal per jaar in met WD40. Je kunt er eenvoudig viezigheid mee verwijderen [eerst doen, met een lapje] en daarnaast is het beschermend [winter] en geeft het een mooie vochtige glans aan je aluminium.
Reactie van bezoeker 'taco', geïmporteerd van het oude forum:
waar is een adres waar je kan laten glasparelen?
liefst omgeveing r'dam?
Reactie van bezoeker 'eddie', geïmporteerd van het oude forum:
goed reinigen en dan invetten dat doe ik al sinds '97 vooral de aluwielen en blok