Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Ik lees het hier regelmatig op het forum, synchroniseren van de carburateurs maar waar zit in godsnaam die aansluiting op mijn R100RS uit 1978. Ik twijfel eraan in hoeverre deze aanwezig is. Heeft iemand een alternatief om deze aansluitingen alsnog te maken (en waar) of ben ik dan toch blind en kijk ik er overheen.
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Dirk
De aansluiting zit aan de onderkant aan de voorzijde van de carburateur, Schroefje eruit en dat is het.
Richard
Reactie van bezoeker 'joop', geïmporteerd van het oude forum:
als je de schroefjes hebt verwijderd moet je een vacuum meter (kwikcolom) aansluiten en de motor stationair laten draaien, dmv gasmengsel schroef kwikcolom gelijk zien te krijgen, daarna dmv gaskabel verstelling de lengte buitenkabel zo afstellen dat bij gas geven de kwikcolommen gelijk op en neer gaan.
PS voor aanvang altijd eerst gaskabel verstelling los zetten zodat buitenkabel los in de verstelling zit.
Reactie van bezoeker 'dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Richard en Joop bedankt, maar in een aantal handleidingen staat vermeld dat mijn RS geen vacuumaansluitingen heeft, kan ik er dan zelf maken?
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Dirk,
Welk type carburateur zit er op jouw RS?
Richard
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:
hallo dirk
En vacuumaansluiting is wel op jou caberateur wel te maken. als je jouw telefoon nummer door e-mailt dan bel ik jou tereug.
Reactie van bezoeker 'Steve', geïmporteerd van het oude forum:
Dirk,
Weet je zeker dat de carburator uit 1978 is ?
Steve