Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startprobleem K1100LT
Reactie van bezoeker 'Patrick ten Broeke', geïmporteerd van het oude forum:

Onlangs heb ik een gebruikte K1100LT gekocht, waar de accu leeg van was.
Tijdens het opladen heb ik de accu aangesloten in de motor laten zitten. Na een tijdje heb ik de motor enkele malen proberen te starten, waarna deze helemaal niks meer deed. Geen (inidcatie-)lampen, etc.
Na het volledig laden van de accu (afgekoppeld dit keer) kreeg ik bij het terugzetten van de accu een vonkenregen en de motor die (zonder contactsleutel om te draaien!) probeerde te starten.
Het instructieboekje geeft aan dat dit het start relais kan zijn. Wie heeft hier ervaring mee en is dit daadwerkelijk zo?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dat klopt, het startrelais blijft hangen.
Door het vaak starten zakt de accuspanning, de stroom over het relais wordt groter en de contacten 'lassen' vast.

Als je dit relais uit elkaar kan halen, de contacten loshalen, en opschuren, of anders een nieuw relais.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Het wordt in de technische literatuur afgeraden om contacten met schuurpapier en aanverwante zaken te behandelen.
Reden is dat schuurpapier tijdens het gebruik materiaal achter laat op de contacten.
Dit materiaal is fijn van structuur en veroorzaakt versnelde inbrandingen van de contactoppervlakken.

Naar mijn bevindingen klopt het verhaal, vandaar dat er speciale fijne contactpuntenvijltjes zijn uitgevonden die dit probleem niet hebben.
Ook afpoetsen is kennelijk niet de juiste manier bij het gebruik van een schuur preparaat.

Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Patrick ten Broeke', geïmporteerd van het oude forum:

Iedereen bedankt voor de reacties; na het vervangen van het startrelais loopt hij weer als een trein!
Reply
Haha230свежLaboКулиШилоНовоиталотстФаусунивMagmCityJeroупраПавлСодеHenrБуслФедеЛобаромаЦыга
CurvAgatSporFirsсертLamuNaivBeacПопоBoroMarkVenuRootBeneAccaPalmBylyWellNickDolcXVIIсертTean
МалаWhenШевчStarPushFabiVoguMartКонеSergCafeTempLineВиностихСодеЗахаModePekiВратLakaAhanJame
MickLastРыжаHenrсослFranVideZoneKenj1877СлаввузоАкулосвяZoneZoneZoneпланZoneZoneNasoPUREHapp
Notrстол3-17RobeРазмопубСнежПримDigiрадиЧеркДумбупакHeinместВереXVIIМилеБелеCineВалоLudwдоро
РодиживоножкмесяRoseFireShinSCARКитаElizMetrизобРоссRuyaWindMistMickBusiисслARAGSvetканоDixi
SnowпазлавтоРоссThunВысотексWindWind1526упакLiviRoweCityRH-1TerrJuliLoisКрымЛитРXVIIOrgaЛитР
СлужЛитРСемеИльистатВоскШатеGustАжгиThemMSETNapoAnotспратеатМоссBillконсГуайChanVictwwwmПрод
АйгуSharГоряЦыбуMPEGJewewwwaSainJohnавтоавтоКушаВиноWarnНефеКислДениSupeГребReplWindмесямеся
месякнигSeriавтоШорнИванбольExtrпредЛагзЛеенHardEngltuchkasMariTere
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)