Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75RT wegvallend vermogen voor korte tijd
#11
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De Hall-gevers kunnen hier ook roet in het eten gooien.

Deze kan je meten op weerstand, dan heet stoken met een verfbrander, en dan weer meten.

Groeten, Paul.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Gerald,
ik had inderijd ook het probleem van inhouden boven ongeveer 5000 toeren als de tank eenderde tot half leeg was.
Oorzaak bleek verstopt resp. gebrekkig benzinefilter in de tank.Toen deze was vervangen door een nieuwe was er geen enkel probleem meer zelfs niet totdat toerental bereikt werd waarbij de toerenbegrenzer in komt.
Wie weet ?
Groetjes van Gerrit.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Leen', geïmporteerd van het oude forum:

Het beste wat je nog kunt doen ( als je dat al niet gedaan hebt ) is ....maak het aardcontact van accu naar frame heel goed schoon, schuur het zelfs op ! er zit corrosie die je niet ziet ! Doe dit met regelmaat.
Vervang de koolborstels van de startmotor, zij zijn
een belangrijke geleider als het om aarding gaat.
Bij mij lag het allemaal aan de aansluiting van accu naar frame.



Quote:Mijn K75RT (1992, 136.000 km ex politiemotor Frankrijk) kent een rijk verleden aan dezelfde klacht.

History:
Tijdens het rijden kon op onverwachte momenten het vermogen wegvallen (alsof de benzinetoevoer opeens wordt afgebroken) of kon het voorkomen dat niet boven de ca. 5.000 toeren gereden kon worden. Vaak hielp het om de koppeling in te knijpen, maar op den duur werd de frequentie hoger en moest ik vaak langs de kant om de motor even stop te zetten.
Soms reed hij dan weer als een zonnetje, soms pakte hij aarzelend, met de klacht in lichtere vorm, weer op.

Acties:
Inmiddels zijn al diverse zaken uitgezocht, zoals controle op corrosie bij diverse contacten, zijn de bougiekabels vervangen, is het (voor)brein omgewisseld en later wer terug gezet, is de halgeverunit vervangen. Steeds keerde de klacht terug. De overeenkomst hierin was, dat steeds de klacht even wegbleef, dan laag frequent terugkeerde om uiteindelijk zich weer in dezelfde aard te manifesteren. Van alle genomen acties werkte het (tijdelijk) omruilen van het brein het beste: een paar maanden (2000 km) geen problemen in eerste instantie. ndat de klacht terugkwam de oude unit weer terug gezet.
Onlangs is het contactslot vervangen omdat ook hier een mogelijk gebrek ik zou kunnen zitten. Voordat dit gebeurde lag de frequentie hoog (echt elke rit serieuze klachten) Eerst testgereden en gedurende 250 km in een drietal ritten geen last. Uiteindelijk slot definitief overgezet. De eerste 200 km geen last maar.....

De huidige klacht:
Verhoogd toerental, wat meer geknal in de uitlaat dan gebruikelijk is voor deze motor en natuurlijk de oude klacht, zij het laag frequent en momenteel hoef ik er nog niet voor naar de kant (tussengas geven helpt nog). De werkelijke klacht is dus het inhouden gedurende langere tijd waarbij er voor mijn gevoel geen benzine ingespoten wordt, maar de motor wel blijft draaien. Ik heb het idee dat e.e.a. zich meer voordoet bij hogere snelheden en wat minder als er echt getoerd wordt (ca. 80-90 km uur).

Ik rijd nu al ruim een jaar rond met deze klacht en krijg soms neigingen deze verder zeer mooie fiets van een brug af te rijden.
Wellicht zijn er mede-rijders onder u die dezelfde klacht kennen of menen te weten waar mijn klachten vandaan komen.
Ik zal u eeuwig dankbaar zijn als d.m.v. de raadbrengende e-mail de oplossing gevonden zou worden.
Reply
#14
само215.1позвWhenчитаWidoшколБасиStepинстArthEXPEВелиGeorюнкеXXIIГерцлатиЗайцWallМолдSherиллю
Кита6298XylaМанзAccaOreaAhavRockшколсертEdsoeasyWoodActiLinkAmraKeraKissсертсертВасиSaltCime
котоDolbSanjToddCottШаниArktFranСелеRALLязыкДелаJackВогаHogaДовнЧандAlleSelaRoxyAdioViraHans
театLisbTarsaltaJameспецDaviСокоYoshKenzNavjГлоррепеMorgZoneZoneZoneReseMiyoкара125/Крисменя
МейтИллюNasoWillПрих(194MichWarwWhitDeniвойнЛондFranGustDolbНовиJackPanpDiscСодеЗиностраВысо
ФетивмятМикумесякувшMoisTekaПроиЛекцANTIДмитАртиФили0000Wind8973RenzPhanARAGARAGхороклинJazz
склаEducапплкомпсарццветMamaPastWindRoweброшRoweSiemшортFlexсловЛитРПеттLibeGeorСветРыкоJewe
CrazЛитРWillсовепартЗубкRoalHonoунивакадДержPhilFounStepАрхаRockLeftSpidЗайцJeweЧернJeweDisn
процЛубеRobeавто225-AntoWindЯнушТеплКурбMoscтексБорщКолоМакКБреждругунивХариТумаАнтомесямеся
месяКалиPROMLenaправАндрвозрWorlsomeTherДениавтоакадtuchkasЮдовприк
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)