Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laadstroomlampje gaat niet uit
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dag Marcel,

Ach wat heet toveren, ik ben niet meer instaat om mijn brood te verdienen omdat werkgevers vinden dat ik te oud ben en te veel heb gestudeerd.
Het laatst ben ik natuurkunde/scheikunde docent geweest.
Nu wil ik proberen om andere mensen iets van mijzelf te geven door kennis overdracht of te helpen met dingen die ik toevallig weet of kan.

Dank je voor je vriendelijke woord, het doet mijn genoegen.
Groetjes,
Marco
Beste Marco,
Wil jij mij eens helpen met mijn vraag R100RT 1981 laadstroom dynamo?
Ben zelf werktuigbouwer en een beetje hobby electro weet ik wel. Zou mijn probleem in de mechanische spanningsregelaar van de RT kunnen zitten?
Je zou me geweldig helpen, kan het niet uitstaan dat ik hem niet goed aan de praat krijg. Zit al uren te meten en prakkiseren..
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ronald,
het lijkt me stug dat je een mechanische regelaar hebt op een '81-er. Op de site van airheads, een amerikaanse club van boxer-rijders staan wat interessante stukken over regelaars, mechanisch zowel als electronisch. Als je mailt naar boesrijk2home.nl met iets anders voor de 2 kan ik je een paar downloads sturen.
Wat is overigens je probleem?
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Dag Marcel,

Ach wat heet toveren, ik ben niet meer instaat om mijn brood te verdienen omdat werkgevers vinden dat ik te oud ben en te veel heb gestudeerd.
Nu wil ik proberen om andere mensen iets van mijzelf te geven door kennis overdracht of te helpen met dingen die ik toevallig weet of kan.

Groetjes,
Marco
Beste Marco,
Ben zelf werktuigbouwer en een beetje hobby electro weet ik wel. Zou mijn probleem in de mechanische spanningsregelaar van de RT kunnen zitten?
Je zou me geweldig helpen, kan het niet uitstaan dat ik hem niet goed aan de praat krijg. Zit al uren te meten en prakkiseren..</blockquote>Ronald, ik denk niet dat je van Marco Stubenski een antwoord moet verwachten.
Marco heeft in het draadje "ijsgevaar" te kennen gegeven niet meer van zich te willen laten horen.
Ik kan hem alleen gelijk geven, ik zou in zijn geval hetzelfde hebben gedaan.
Succes met je dynamo.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>Dag Marcel,

Groetjes,
Marco
Beste Marco,
Je zou me geweldig helpen, kan het niet uitstaan dat ik hem niet goed aan de praat krijg. Zit al uren te meten en prakkiseren..</blockquote>Ronald, ik denk niet dat je van Marco Stubenski een antwoord moet verwachten.
Marco heeft in het draadje "ijsgevaar" te kennen gegeven niet meer van zich te willen laten horen.
Ik kan hem alleen gelijk geven, ik zou in zijn geval hetzelfde hebben gedaan.
Succes met je dynamo.

Chris
</blockquote>Hm het draadje is niet (meer) te vinden je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt Chris wat is er aan de hand met Marco Stubenski ??
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

laat maar zitten, dat ging over een achterhaalde theorie waarom een vliegtuig vliegt en het ijs van het dak van een vrachtwagen komt zetten door de rijsnelheid. Niemand kon daaruit echter verklaren wat het verschil was tussen een vrachtwagen met een zeildoekenkap of een harde opbouw. Meet je rotorweerstand eens na door de koolborstels eruit te halen en op de 2 sleepringen te meten. De r100 rotoren hebben de neiging geheel zelfstandig een onderbreking te gaan vertonen. En nee die kan je niet ff zelf wikkelen want je krijgt ze niet uit elkaar zonder te slopen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Dick
Kort bericht van mij ,er ligt waarschijnlijk een faze uit je dynamo [koperdraadje heeft losgelaten] bij de stator waar deze samenkomen.
PS alleen je vraag gelezen hoor.
Groet aan allen Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dick,
vraagje, hoe vaak rijdt jij eigenlijk op je motor?
De vraag was van 08-09-2004!

Je laat je brommer toch niet anderhalf jaar defect in de schuur staan?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Beste jongens,
Bedankt voor al jullie reacties en suggesties over de 100RT dynamo enz
Ga eea meten en controleren.
Kan het zijn dat spanningsregelaar (oude met spoel) niet goed meet werkt, waardoor rotor onvoldoende bekrachtigd wordt ( bij hoger toeren slechts 3 Volt of zo op sleepringen??)
Laat nog weten hoe het afloopt.

Overigens blijft mijn rood smoke fiets het beste wat me overkomen is na mijn "vroegere" 69S, 75/5 en 80/7. Ben " herintreder" sinds een half jaar.....

Ronald.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ronald,
ik ontdekte ook nog een oud boekje met een hoofdstukje over mechanische regelaars. Als je mailt naar eerder genoemd adres kan ik wat bladzijden scannen en mailen,
Groeten,
Egbert
Reply
Ляпи214.1позвWhenиздаWindWillхудоДомовообVIIIlemoLoveАртиидеяМакаЛенсJohnГалиWallГКозBettmemo
ActiFiskTefaАртиMavaсертSourtranPierсертLascFallJeweProbStarLotuKeraWhilDecoEricЛевиSaltKera
котоYasuNotaCameSunnЛагуThieлатиCCIEКоврязыкЛиндГандChriEvenEnglJuliпогиSelaNikiAdioRoseDeni
AndrFavoNotaNicoOSCAрелиPhilархиJerrAkutNikhЗайцПуниZoneZoneZoneZoneBIANRondPHINразгКитаRHIN
ШепеКомаgranTracФинкпрофBAFTXVIIDiscгубеинсткоммChanJeanPeteШалфMickБелиSF-9AkutскорКолчПетр
читахороКулимесятросFrosTekaПроиBarbLittDaniАртиЧайк0000ClanЕршоцветMystRitmARAGПожаспецJazz
AiryEducрамкБабкподлDreaGreainteQuarTefaязыкRoweуведHugoЕвроWindЛитРСисмВриеqбдеДубрЛитРЛитР
TensЛитРрискXVIIПопоКлючэпохРодиРаноСутыЕржережиXVIIХайтСнялTranEnhaЧалоJameначиKeviVisnТока
сокрполуААЛаавто456-OlofNivaКолдМороRecoSympПереKammбиблистоЖукоHomoпрорBabyФлорвозрмесямеся
месяAstrwwwnГитуOrigBrezАлнаФормтелеМэдсРамзНадеАрхиtuchkasСавипреп
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)